Ik betaal de trein voor mijn klanten
Onno de Bock, Eigenaar Dames-Herenkapsalon in Roermond:
‘Mijn kapsalon bevindt zich aan de promenade in Roermond. Dat betekent dat niemand voor de deur kan parkeren. Voor mijn klant geldt dat de bereikbaarheid van mijn zaak beloopbaar, betaalbaar en veilig moet zijn.
Onze binnenstad is al eeuwen zoals hij is. Vroeger konden er 20 paarden worden gestald tegen mijn gevel, maar nu mag er geen auto meer staan. Er zijn wel voldoende parkeergarages in de buurt, maar je moet een stukje lopen. De gemeente werkt overigens echt goed mee, met een duidelijk parkeerverwijssysteem die ze als app aanbieden en die je als Roermondse winkelier op je eigen website kunt plaatsen.
Het Designer Outlet Roermond, de gemeente en de horecaondernemers moeten het vooral van de buitenlandse bezoekers hebben, maar mijn klanten wonen juist in de regio en worden niet graag gehinderd door files, veroorzaakt door buitenlandse bezoekers. Die bezoekers staan soms al in Duitsland in de file. Zij hebben een hele dag winkelen in het vooruitzicht en nemen de filewachttijd op de koop toe, maar mijn klanten komen op afspraak en willen graag op tijd in de winkel kunnen zijn.
Ik vlieg het daarom anders aan. Ik heb de adressen van mijn klanten en adviseer ze bijvoorbeeld om de auto in Echt te parkeren en dan betaal ik het laatste stukje met de trein voor mijn klanten.’
Onno de Bock, Eigenaar Dames-Herenkapsalon in Roermond
Reactie plaatsen •