Voor elk ‘niet’ wat wils

Eén metropool of polderend veelvoud

Op internationaal niveau wordt Nederland gezien als één metropool met één stedelijk klimaat.

Verstedelijking vereist integrale mobiliteitsaanpak

“In de Vinexwijken was de relatie tussen ruimtelijke ordening en mobiliteit een belangrijk uitgangspunt”, zegt Snellen. “Strategisch gepositioneerde wijken, met een gunstige ligging ten opzichte van stedelijke centra en openbaar vervoer.

Samen slim vooruit

Duwel ziet drie hoofdthema’s: publieke mobiliteit, actieve mobiliteit en slimme mobiliteit, en een rode draad: het verkleinen van verschillen, het dichten van de kloof. “Denk aan de kloof tussen modaliteiten die de overgang naar ketenmobiliteit be

De gedragseffecten van duurzame mobiliteit

Streven naar een duurzaam mobiliteitssysteem vereist een afweging van maatschappelijke kosten en baten waarbij niet alleen infrastructurele maatregelen op een volwaardige wijze worden meegenomen.

Deelmobiliteit? Natuurlijk!

Van Westing is trekker van het thema ‘Deelmobiliteit in landelijk gebied’ in het nationale programma ‘Natuurlijk!Deelmobiliteit’, namens de noordelijke provincies.

Focus op voorzieningen

Courtz: “In de basis zijn de hubs in Groningen en Drenthe ontwikkeld om een goede koppeling te maken tussen verschillend openbaarvervoeraanbod.