NVC 4 febr: Verkeersmodellen die rekening houden met dynamische effecten
Verkeersmodellen zijn niet meer weg te denken als onderbouwing van mobiliteitsvraagstukken. Werden ze in het begin vooral ingezet voor strategische lange-termijnvraagstukken, is er nu een verschuiving naar operationele vraagstukken waaronder incidenten en wegwerkzaamheden. Maar kunnen de traditionele statische verkeersmodellen wel één-op-één worden ingezet voor de operationele vraagstukken van vandaag en morgen?
Voor verkeersmodellenspecialist Wim van der Hoeven (Sweco) is het gebruik van Simulation Based Assignment binnen PTV Visum een volgende stap. Tom van Vuren is technisch directeur van Mott McDonald en heeft internationale ervaring op het gebied van verkeersmodellen. Zijn team heeft onlangs het strategisch PRISM-model voor Birmingham aangepast met een dynamisch meso component. Samen presenteren zij op 4 februari een alternatieve aanpak voor de doorontwikkeling van een bestaand model tot dynamisch verkeersmodel. En tonen hoe een dynamisch model inzetbaar is voor de operationele vragen van vandaag en morgen.
Aanmelden vóór 4 februari
U kunt zich nog aanmelden voor het Nationaalverkeerskundecongres 2020/2 op 4 februari en dan ook de kennissessies terugzien van het NVC 2020/1 op 29 oktober. Bovendien ontvangt u bij aanmelding het boek ‘Mobiliteit ontmoet Filosofie’. Zie: www.nationaalverkeerskundecongres.nl/aanmelden Bekijk ook het NVC-programma op 4 februari op: www.nationaalverkeerskundecongres.nl/programma
Reactie plaatsen •