Een toenemende vraag naar open informatievoorziening
De belangrijkste trends die ik zie zijn: verregaande digitalisering, een nog steeds toenemende rol van de sociale media en open informatievoorziening. Mensen zijn bijna 24/7 bereikbaar en verwachten dat ook van bedrijven. Wil je midden in de nacht een trein nemen, dan wil je actuele reisinformatie, inclusief eventuele vertragingen. Dat geldt ook voor file-informatie. Via de sociale media drukken consumenten steeds vaker hun (on)genoegen uit en daar moet je als bedrijf goed op in spelen. Er is een toenemende vraag naar open informatievoorziening. Zijn gegevens betaald met belastinggeld, dan willen burgers toegang hebben tot die informatie en dat op een gebruiksvriendelijke, duidelijke en snelle manier. Onze online database met telgegevens speelt daar ook op in.
Verder geven wij handen en voeten aan deze trends door onze website actueel te houden. Is er nieuws of een nieuwe trend, dan vindt de klant dat terug op de website. Alle informatie over onze producten is analoog, maar ook via de website beschikbaar. In de nabije toekomst zijn wij ook via facebook en twitter te bereiken. Op die manier kunnen meldingen makkelijk binnen komen, en kunnen we ook nog beter inspelen op nieuwe trends.
Teruglopende budgetten
Als grootste bedreiging voor het vakgebied verkeer, vervoer en mobiliteit in 2015 zie ik de teruglopende budgetten. Wij mogen ons gelukkig prijzen met veel vaste klanten, maar de stijgende kosten moeten we in de gaten houden. Wij vangen zit op door nieuwe methodes toe te passen die kostenbesparend werken. Alle interne processen worden voortdurend tegen het licht gehouden en we besparen waar mogelijk is. Nummer één blijft hierbij: kwaliteit!
Innovatieve oplossingen
De grootste kansen voor het vakgebied liggen volgens mij in nieuwe innovatieve oplossingen. Ook als bedrijf spelen we daar op in en zorgen dat we voorop lopen. Wij kunnen onze klanten al helpen op een breed scala aan gebieden, zoals visuele tellingen, mechanische tellingen en cameratellingen. Maar kunnen we iets nog niet, dan staan wij altijd open om samen met de klant naar nieuwe oplossingen te zoeken.
Net een stap verder gaan
In 2015 spelen wij in op de behoeften van de klant door goed te luisteren. Niet simpelweg een onderzoek uitvoeren, maar ook adviseren. Net een stap verder gaan en laten zien dat er meer mogelijk is met dezelfde gegevens. De klant daagt ons uit, maar wij ook de klant. En zo, last but not least, bieden we kwaliteit tegen een betaalbare prijs.’
Over de auteur Hans de Fauw is bedrijfsleider bij Telwerk b.v. en probeert in die functie op de hoogte te blijven van alles wat er speelt binnen het bedrijf. ‘Telwerk is een bedrijf dat zich continu wenst te verbeteren en als bedrijfsleider sta je daar midden in. Je moet aanvoelen wat er speelt binnen het bedrijf, maar ook er buiten. In de maatschappij, maar vooral bij je eigen klanten. Het meest belangrijk daarbij: sta open, je kunt elke dag wat nieuws leren.’ |
Auteur: Margriet Verhoog
Hans de Fauw is bedrijfsleider bij Telwerk b.v.
Reactie plaatsen •