Zakelijke beslissers zijn progressiever over digitalisering dan consument
Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna de helft (47 procent) van de zakelijke beslissers gebruik wil maken van alle mogelijke in- en externe data voor analyse en beter zakendoen. Consumenten houden daarentegen liever volledig eigen controle op beschikbare data.
Deelauto
Managers zijn ook progressiever over de deelauto. 28 procent ziet zo’n deelauto wel zitten, terwijl slechts 10 procent van de consumenten in 2030 een auto wil delen met anderen. In 2030 wil 71 procent van de zakelijke beslissers bedrijfsdata en –software in de cloud zetten.
‘De wetenschap en de technologiesector houden nu meer voor mogelijk over 15 jaar dan wat de consument wil. Dat vraagt om meer inspanning van ons als sector om consumenten bewuster te maken van de digitale veranderingen en bijbehorende voordelen die op ons afkomen,’ aldus Alex Goldblum, CEO van Eurofiber.
Onderzoeksaanpak
Deze samenwerking tussen het wetenschappelijk instituut Rathenau, Eurofiber en Motivaction biedt inzicht in de digitaliseringsuitdagingen voor komend decennium’, zegt Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van onderzoeksbureau Motivaction.
Reactie plaatsen •