Vervoerders willen één ov-chiploket
Voor de zomer van 2014 komt er een blauwdruk voor één serviceloket voor consumenten die reizen met de OV-chipkaart. Dat spraken ov-bedrijven NS, Veolia, Arriva, RET, GVB, Connexxion, Syntus en HTM en OV Chipkaartproducent TLS vandaag af bij de Consumentenbond.
Tijdens de bijeenkomst overhandigden de Consumentenbond, Rover en de ANWB de petitie ‘Stop de OV-Chaos’ die door bijna 37.000 consumenten is ondertekend.
Laagdrempelig loket
De Consumentenbond nodigde de partijen uit om te komen praten over de vorming van één laagdrempelig OV-Chiploket. Een loket met één telefoonnummer en één website, waar reizigers met al hun vragen en klachten terecht kunnen. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Dat alle vervoerders en TLS de problemen erkennen is een goede start op weg naar een gezamenlijke oplossing. Of dat ook daadwerkelijk doortastend wordt uitgevoerd, houden we natuurlijk nauwlettend in de gaten.'
Stop de OV-Chaos
Samen met ANWB en Rover voert de Consumentenbond de campagne 'Stop de OV-Chaos'. Uit de vele meldingen die de drie organisaties krijgen, blijken reizigers met een OV-Chipkaart probleem van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Vooral als met meerdere vervoerders is gereisd, is het voor consumenten vaak volstrekt onduidelijk aan wie zij hun probleem moeten voorleggen. De Tweede Kamer steunt de oproep voor één loket. De kamerleden namen op dinsdag 3 december 2013 de motie Bashir aan waarin opgeroepen werd tot één OV-loket.
Bron: Consumentenbond
Auteur: Marieke Hut
Overhandiging van de petitie voor 1 ov-loket
Reactie plaatsen •