Vervoerders onderzoeken uitcheckproblemen met OV-chipkaart
Op aandringen van de ANWB en Rover starten vervoerders een onafhankelijk onderzoek naar het bedrag dat bij hen terecht komt doordat reizigers moeilijkheden hebben bij het uitchecken en daardoor teveel betalen. De resultaten van het onderzoek helpen te bepalen hoe groot het probleem is en biedt handvatten om het probleem op te lossen.
De vervoerders NS, RET, HTM, GVB, Connexxion, Arriva, Veolia, Syntus, EBS en Qbus verwachten dit najaar de resultaten van het onderzoek.
Uitchecken
Sinds de invoering van de OV-chipkaart is het uitchecken één van de grootste problemen en ergernissen bij het reizen met de OV-chipkaart. Reizigers vergeten bijvoorbeeld uit te checken, kiezen op een station het verkeerde poortje of paaltje, of krijgen te maken met apparatuur die buiten werking is. De reiziger is in de meeste gevallen een te veel betaald bedrag aan borg kwijt, dat hij niet gemakkelijk kan terugvragen.
Auteur: Jacques Lorsheijd
Het uitchecken met een OV-chipkaart is één van de grootste problemen en ergernissen (Foto: ANWB/AVD)
Reactie plaatsen •