Treinreizigers blijven tevreden over NS
Ook in het derde kwartaal van 2009 zijn treinreizigers tevreden over de dienstverlening van NS: 79% van de klanten geeft NS een 7 of hoger. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar waarderen meer reizigers de klantgerichtheid van NS-medewerkers en de schone treinen en stations met een ruime voldoende. De punctualiteit kwam op het hoogste niveau van 2009: 94,5% van de treinen kwam op tijd aan.
Dat blijkt uit de cijfers van het onafhankelijk onderzoek dat NS in samenwerking met de consumentenorganisaties en de overheid laat uitvoeren.
Het afgelopen kwartaal investeerde NS €30 miljoen in uitbreiding en modernisering van het aantal treinen. NS verwacht dat de punctualiteit van de treinen in het vierde kwartaal zal afnemen door de weersomstandigheden. NS en ProRail nemen nu al preventieve maatregelen om de overlast voor de reizigers zo veel mogelijk te beperken.
Auteur: Joske van Lith
Treinreizigers blijven dik tevreden over NS
Reactie plaatsen •