Syntus introduceert betaal-app
Reizigers kunnen de app (Apple en Android) in januari downloaden. Daarin maken ze eerst een account aan om vervolgens kaartjes te kopen die worden bewaard op de app. Voordat de reiziger in een Syntus-bus of -trein stapt, activeert hij met een druk op de knop een digitaal kaartje. De code die dan op het scherm verschijnt is het vervoerbewijs voor de buschauffeur of controleur op de trein. Reizigers kunnen ook een digitaal kaartje kopen voor een ander, bijvoorbeeld een kind, dat op zijn of haar smartphone wordt geactiveerd.
De producten die Syntus via de app aanbiedt zijn dezelfde als de papieren kaartjes die de buschauffeur verkoopt: bustickets (losse kaartjes), Syntus Super ticket, groepsreisbrief en evenementkaartjes. Er is geen prijsverschil tussen het digitale kaartje en het papieren ticket.
In de loop van 2015 voegt Syntus nieuwe functionaliteiten aan de app toe, waaronder reisinformatie op basis van persoonlijke favoriete trajecten en de mogelijkheid om abonnementen te kopen. “De app willen we inzetten als een flexibel middel waarmee we snel en gemakkelijk op events en reizigersbehoeften kunnen inspelen”, aldus Jeroen Suurmond, manager Commercie bij Syntus.
Algemeen directeur Cees Anker: “Deze app functioneert al in Engeland. Aangetoond is dat je er gemakkelijk en veilig mee kunt betalen en reizen. Wij willen dit gemak ook aan onze reizigers bieden. Zo vergroten we onze toegankelijkheid. Daarnaast zijn we benieuwd hoe onze reizigers reageren op het betalen via een app.”
Auteur: Susanne Morren
Reactie plaatsen •