Subsidie voor snelfietsroute Den Haag-Rotterdam
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu stelt in het kader van ‘Fiets filevrij’, een subsidie van 1,35 miljoen euro beschikbaar voor de snelfietsroute tussen Den Haag en Rotterdam.
De snelfietsroute ligt op een filegevoelig traject en heeft het doel de filerijders te verleiden op de fiets naar het werk te gaan.
Verbeteren en verbinden
De nieuwe fietsverbinding maakt grotendeels gebruik van bestaande deelroutes tussen Pijnacker-Nootdorp en Den Haag en tussen Pijnacker-Nootdorp en Rotterdam.
De deelroutes worden met elkaar verbonden door bijvoorbeeld het aanleggen van het fietsviaduct over de A4 bij Ypenburg in Den Haag. Ook wordt de route voorzien van goede verlichting en bewegwijzering, krijgen fietsers voorrang op ander verkeer en worden de fietspaden verbreed en geasfalteerd. De totale snelfietsroute moet in 2013 klaar zijn.
Betrokken partijen
Samen met de stadsregio Rotterdam heeft het Stadsgewest Haaglanden de subsidie voor deze snelfietsroute aangevraagd. Met deze route is een totaal bedrag van ruim € 32 miljoen gemoeid. Naast de twee stadsregio’s zijn bij de realisatie van deze fietsroute de provincie Zuid-Holland en de gemeenten Rotterdam, Lansingerland, Pijnacker-Nootdorp, Leidschendam-Voorburg en Den Haag betrokken.
Auteur: Joske van Lith
De nieuw aan te leggen snelfietsroute tussen Den Haag en Rotterdam moet filerijders verleiden met de fiets naar het werk te gaan.
Reactie plaatsen •