Startsein voor ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’
Kern van Het Nieuwe Werken is werken waar en wanneer je maar wilt.
Campagne
Een coalitie van bedrijven, overheid en Stichting Natuur en Milieu zijn de initiatiefnemers van de campagne. De organisaties roepen werknemers en werkgevers op om te experimenteren met deze nieuwe manier van werken.
Week van Het Nieuwe Werken
Het hoogtepunt van de campagne is de Week van Het Nieuwe Werken van 8 tot en met 14 november 2010. Tijdens deze week worden werkgevers via billboards op stations opgeroepen mee te doen. Doel is om 2000 bedrijven te bereiken. Werknemers worden benaderd mee te doen via de massamedia.
Stellingen
Vanaf 15 oktober worden reizigers via prikkelende stellingen op billboards opgeroepen om na te denken over de manier waarop zij nu hun werk regelen. Via een toolkit op de campagnesite
www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl kunnen ze gebruikmaken van tips & tools. De campagne wordt ondersteund met radiospotjes, banners en social media.
Coalitie
‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’ is een initiatief van Stichting Natuur en Milieu. Hoofdpartners zijn Microsoft, Centraal Beheer Achmea, NS, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de Taskforce Mobiliteitsmanagement (Platform Slim Werken Slim Reizen). Partners
zijn ANWB, KPN, Rabobank, Vitae en Veldhoen+ Company.
Auteur: Joske van Lith
Als één miljoen werknemers één dag per week gaan telewerken, dat per ochtend- en avondspits 140.000 auto’s. Als nog eens 130.000 werknemers overstappen naar het ov , betekent dat circa 12% minder files.
Reactie plaatsen •