Shotgun campagne voor jonge bestuurders
Jonge bestuurders en hun bijrijders zijn vaker slachtoffer van een auto-ongeval dan meer ervaren automobilisten. Afleiding speelt hierbij een grote rol. Daarom startten Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) en VVN in het SRE gebied de campagne Shotgun.
De Shotgun is degene die op de bijrijderstoel zit en die ervoor zorgt dat de chauffeur minder snel wordt afgeleid. Hij neemt de chauffeur taken uit handen: neemt de telefoon aan, bedient de navigatie, verzorgt de muziek, zorgt ervoor dat vrienden achterin de chauffeur niet afleiden, checkt of de chauffeur ook echt de Bob is en durft er wat van te zeggen als er riskant gereden wordt.
SRE promotieteam
In juli, augustus en september bezoekt het Shotgun promotieteam diverse evenementen in de regio. Daarnaast is een Facebook pagina opgezet.
VS als voorbeeld
In de Verenigde Staten is Shotgun al bekend en wordt er gestreden om deze Best seat of the car. VVN hoopt met de campagne deze positie net zo aantrekkelijk te maken voor Nederlandse jongeren en het aantal ernstige verkeersongevallen laten dalen.
Kijk voor meer informatie over de shotgun campagne op: www.shotgun.nl of Facebook.com/shotgunnl
Auteur: Joske van Lith
Reactie plaatsen •