Roze olifant op de weg valt jongeren niet op
TeamAlert telde in totaal tientallen jongeren die de roze olifant niet zagen omdat ze bezigwaren met hun navigatie of een ander liedje op hun telefoon aan het uitzoeken. Van de proef werd onderstaande video gemaakt.
Beat the Streetchallenge
De roze olifant video is ook het startsein voor de Beat the Streetchallenge. Een maand lang doen scholieren tussen de 12 en 17 jaar door heel het land mee. De scholieren voeren dertien groepsopdrachten uit over het thema afleiding op de fiets. De foto’s en video’s die de scholieren bij de opdrachten maken zullen zij vervolgens delen op Instagram onder de hashtag #beatthestreetchallenge. Het groepje scholieren dat de challenge wint krijgt een seizoen lang toegang tot het pretpark Walibi.
Ongestoord onderweg zijn
De challenge en de video is ontwikkeld door TeamAlert in samenwerking met Samsung en sluit aan op de landelijke MONO-campagne. Het doel is dat iedereen ongestoord onderweg is, zonder afleiding van de telefoon. Op de video worden jongvolwassenen geconfronteerd met het feit dat je essentiële zaken mist wanneer je je op telefoon zit op de fiets. Door de challenge herinnert TeamAlert jongeren een maand lang aan het gewenste gedrag van MONO rijden.
Reactie plaatsen •