Reizigers positiever over NS
Over de tevredenheid over 'het op tijd rijden' worden nog niet dezelfde resultaten behaald als in hetzelfde kwartaal de afgelopen jaren. Dit terwijl de treinen in deze periode vaker dan ooit volgens schema reden.
Ministerie I en M
Hetzelfde beeld is te zien bij de klanttevredenheid over ‘informatie bij ontregelingen’ en ‘klantgerichtheid personeel’: de cijfers zijn beter dan in het eerste kwartaal, maar nog niet op het niveau van het tweede kwartaal in de voorgaande jaren. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat wordt uitgevoerd voor NS, consumentenorganisaties en ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Minder vertraging
Diverse incidenten hebben het treinverkeer in het tweede kwartaal ontregeld, maar de gevolgen waren niet zo langdurig en ingrijpend als het kwartaal daarvoor. De treinpunctualiteit van NS steeg tot een nieuw hoogtepunt: 90,6% van de treinen had bij aankomst minder dan 3 minuten vertraging. Wordt die grens bij 5 minuten vertraging gelegd, dan was dit 95,1%. 1,6% van de ritten viel uit. Hierin zijn ook de op 28 juni preventief geschrapte treinen (naar aanleiding van de onweersverwachting) meegeteld.
Auteur: Eveline Korving
Meer treinen reden volgens schema in het tweede kwartaal van 2011. (Foto: ANWB/AVD)
Reactie plaatsen •