Pakketbezorger DPD gaat kilometers besparen
DPD Pakketservice gaat een proef doen met het geven van nauwkeuriger bezorginformatie aan de klant. Daardoor zal de bezorger minder vaak voor niets aan de deur staan. Het bedrijf verwacht dat de bezorgers daardoor minder kilometers hoeven af te leggen.
Hoeveel kilometers dat precies zal besparen, heeft het bedrijf niet uitgerekend, maar dat het autoritjes zal schelen, gelooft men zeker, aldus een woordvoerder.
Nauwkeurig bezorgsysteem
Het nieuwe systeem met de nauwkeuriger bezorginformatie heet Interactive Delivery Management (IDM). De consument krijgt een bericht met bezorginformatie ruim voordat DPD het pakket de eerste keer gaat afleveren. Per e-mail of sms geeft DPD aan wanneer de bezorging zal plaatsvinden en in welke tijdspanne, vanaf één uur nauwkeurig. Bovendien is het systeem interactief. De ontvanger heeft de mogelijkheid om de dag en het adres van de bezorging te wijzigen. Dit gebeurt in overeenstemming met de verzender, die met IDM een nieuwe service aan zijn klanten kan bieden. DPD wil de nieuwe service in het najaar introduceren.
Auteur: Eveline Korving
DPD Pakketservice wil minder kilometers gaan rijden door het gebruik van een nauwkeuriger bezorgsysteem. (Foto: DPD)
Reactie plaatsen •