Oo
OV loket blijft nog twee jaar meldpunt
vrijdag 27 december 2019
1 min
Ook de komende twee jaar blijft het OV loket het vaste meldpunt voor ov-reizigers die vragen hebben over hun rechten en plichten of niet weten waar ze met hun klacht over het openbaar vervoer naartoe moeten.
Dat heeft minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat besloten op basis van de evaluatie over het functioneren van het loket. ROVER, oprichter en beheerder van het meldpunt, krijgt daar subsidie voor.
Evaluatie
Uit de evaluatie blijkt dat het OV loket goed functioneert. Het loket ging in september 2008 van start. Naast het laagdrempelige meldpunt voor reizigers dient het loket als een verzamel- en informatiepunt over ingediende klachten en de verwerking daarvan ten behoeve van trendanalyses. Deze taken voert het loket steeds beter uit en de reizigers weten het loket steeds beter te vinden.
Auteur: Joske van Lith
ov-reizigers kunnen nog twee jaar gebruikmaken van het OV loket
Reactie plaatsen •