NVC: modeltoepassingen
Hoe meer inzicht in hoe verkeer en vervoer zich ontwikkelen, hoe betere beslissingen over maatregelen om dit te beheersen. Dit geldt op alle niveaus en voor alle aspecten van het vak. Deze sessie gaat hier verder op in.
Amsterdam bouwt nieuw verkeersmodel
Waarom bouwt Amsterdam een nieuw verkeersmodel? Wat zijn de eisen die aan Verkeersmodel Amsterdam (VMA) worden gesteld? Welke innovatieve aanbestedingsvorm is toegepast? Wat is de meerwaarde van VMA? In welke stappen wordt het model ontwikkeld? En hoe wordt de kwaliteit gewaarborgd? Antwoorden in deze presentatiesessie.
Auteurs: Jos van den Elshout Gemeente - Amsterdam | Stephan Suiker – Movares | | Jelmer Herder - Goudappel Coffeng.
Busstations, inrichting en vervoer
Bij een nieuw busstation (OV-terminal), of de herinrichting van een bestaand busstation, is het van belang de beschikbare ruimte zodanig in te richten dat deze aan de benodigde elementen (aantallen in-/uitstaphaltes, eventuele bufferplaatsen) een plek biedt en ervoor zorgt dat de afwikkeling soepel verloopt. Om dit mogelijk te maken zijn handzame instrumenten ontwikkeld. Deze helpen bij het vaststellen van de optimale inrichting, de minimaal benodigde ruimte, een efficiënte dienstregeling en een soepele afwikkeling van de bussen.
Auteurs: Henk Bakkenes en Chris Verweijen - Movares adviseurs & ingenieurs.
Klik hier voor een overzicht naar alle sessies met een korte samenvatting. Het NVC 2014 vindt plaats op 12 november in Media Plaza Jaarbeurs Utrecht. Reserveer alvast een plek.
Reactie plaatsen •