Nieuwe leermethode voor middelbare scholieren: Case 101
Deze week vindt de eerste les plaats met een nieuw ontwikkelde leermethode verkeersveiligheid voor middelbare scholen: 'Case 101: crash investigation'.
Bij deze lesmethode leren middelbare scholieren niet alleen feiten en verkeersregels, maar kruipen ze ook in de huid van de recherche en onderzoeken ze de ware toedracht van een gereconstrueerd ongeval. Ze verzamelen bewijsstukken die bij een ongeval horen, en bekijken en bespreken ooggetuigenverklaringen. Door zelf ijverig aan de slag te gaan en onderzoeken te verrichten, ervaren de scholieren beter de risico's in het verkeer.
Totstandkoming
Case 101: Crash Investigation is een vernieuwende aanpak om brugklassers en tweede klassers meer bewust te maken van de gevaren van verkeerdeelname. Het project is ontwikkeld door de TU Delft en SBZW (School Begeleiding Zaanstreek Waterland) en is gebaseerd op recherche-onderzoeken zoals te zien in televisieseries als 'Crime Scene Investigation'.
Auteur: Joske van Lith
Reactie plaatsen •