Nieuw ERTMS-traject: Zevenaar - Duitse Grens
Op 31 augustus is de nieuwe layout tussen Zevenaar en de Duitse grens succesvol in dienst gesteld met een ERTMS Level 2 systeem . Deze indienststelling is het resultaat van veel voorbereiding en een goede samenwerking met ProRail, de opdrachtgever, Alstom en Dura Vermeer.
Dankzij de nieuwe layout en de flexibiliteit van het ERTMS-systeem wordt het mogelijk om meer treinen tussen Duitsland en Zevenaar op een betrouwbare en veilige manier af te handelen.
In het kader van het ProRail-programma ‘Robuust Spoor’ en het realiseren van een derde spoor naar Duitsland werden de emplacementen Zevenaar en Zevenaar-Oost en het spoor tot Duitsland ingrijpend gewijzigd. Deze wijzigingen zijn in verschillende buitendienststellingen in augustus uitgevoerd. A
lstom leverde naast het ERTMS-systeem ook het treindetectiesysteem Jade 2 en een VPI interlocking voor Zevenaar station. In Europa heeft Alstom volgens eigen zeggen, een derde van alle ERTMS-infrastructuurprojecten en driekwart van alle ERTMS-treinen voorzien van haar ATLAS ERTMS platform.
Reactie plaatsen •