Ministerie van IenM wint Effie voor campagne Goochem
De campagne ‘Goochem het Gordeldier’ van het ministerie van Infrastrucuur en Milieu heeft een Bronzen Effie gewonnen.
De prijs werd uitgereikt tijdens de uitreiking van de Effies op 12 oktober.
Effie
De prijs, ook wel de ‘Oscar onder de reclameprijzen’ genoemd, is de belangrijkste reclameprijs in Nederland en wordt alleen uitgereikt aan adverteerders die hard kunnen aantonen dat hun communicatie effect heeft gehad op houding en gedrag van publieksdoelgroepen. In 2003 won het ministerie al een Effie voor de Bob-campagne.
Goochem-campagne
De Goochem-campagne is gevoerd van 2004 tot en met 2010 en had als doel om het gebruik van gordels voor jonge kinderen en kinderzitjes te bevorderen. In die periode is het aandeel kinderen dat beschermd in de auto wordt vervoerd gestegen van 63% naar 94%. Daarmee zijn veel slachtoffers voorkomen. De jury prees de campagne voor de scherpe strategie en het maatschappelijk belangrijke resultaat. Ook het feit dat Goochem door de EU Commissie is geadopteerd voor een Europa-brede gordelcampagne in 2006-2008 (EUCHIRES), telde mee bij de jurybeoordeling.
Auteur: Joske van Lith
De campagne ‘Goochem het Gordeldier’ van het ministerie van I&M heeft een Bronzen Effie gewonnen
Reactie plaatsen •