Low Car Diet 2015: Achmea wint met 65 procent minder uitstoot
Het Low Car Diet is een initiatief van duurzaamheidsorganisatie Urgenda in samenwerking met MVO Nederland, de Carbon Manager en Samen op Reis, het samenwerkingsinitiatief van de belangrijkste OV-partijen, vervoersbedrijven, overheden en consumentenorganisaties.
Mobiliteitskaart
Vanaf de start van het Low Car Diet op 9 oktober 2015 maakten deelnemers met de mobiliteitskaart 30 dagen lang gebruik van de (deel-) fietsen, high speed e-bikes, werk- en vergaderlocaties, openbaar vervoer en elektrische-/deel-auto’s. Zie filmpje over het Low Car Diet van 2014.
50 procent schoner reizen
Met een investering van 1000 euro voor deelname aan de 30 dagen durende wedstrijd, bespaarden de deelnemers samen ruim 23.500 euro op hun uiteindelijke mobiliteitskosten. Dat is 1800 euro per bedrijf .
Minder kilometers, meer winst
Elektrisch vervoer draagt met name bij aan de positieve veranderingen: de deelnemers zijn over het algemeen minder autokilometers gaan rijden, maar van de overgebleven kilometers was al 27 procent elektrisch. Ter vergelijking, 0,1 procent van het wagenpark bij Nederlandse bedrijven is momenteel maar elektrisch.
Vorig jaar deden er meer bedrijven mee, maar dit jaar was de besparing met minder bedrijven veel groter. Op 16 november volgt een uitgebreider verslag van het slotevent en meer cijferduiding.
Vanaf de start van het Low Car Diet op 9 oktober 2015 maakten deelnemers met de mobiliteitskaart 30 dagen lang gebruik van de (deel-) fietsen, high speed e-bikes, werk- en vergaderlocaties, openbaar vervoer en elektrische-/deel-auto’s
Reactie plaatsen •