Literatuurtip:Profiteren van toenemende meerwaarde van ov-knooppunten
Het idee is dat, wanneer een vervoerautoriteit de ov-concessies aanbesteedt (gemiddeld doen ze dat eens in de tien jaar), dit gecombineerd wordt met de exclusieve ontwikkelrechten van vastgoed op bepaalde knooppunten en eventueel ook met het recht op de bouw en exploitatie van ov-infrastructuur, de exploitatie van services en andere mogelijke inkomstenbronnen in de regio.
In deze factsheet staan de voor- en nadelen die deze vergaande OV/RO-integratie biedt. Een praktisch en toegankelijk financieel model, waarmee u de kosten en baten van OV/RO-integratie in uw situatie kunt berekenen. Dit model is wetenschappelijk getoetst. De ervaringen van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen over OV/RO-integratie en ten slotte de ervaringen uit het buitenland.
Auteur: Joske van Lith
![](/sites/default/files/styles/max_350/public/images/KPVV-meerwaarde-ov-knooppunten.jpg?itok=Gad5TO_c)
Reactie plaatsen •