Linschoten wint snellaadpalen
De Nissan-campagne The Big Turn On had als doel consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië uit te dagen de voordelen van elektrisch rijden onder ogen te zien. Het oorspronkelijke doel was om binnen 100 dagen 1 miljoen consumenten op de ‘Turn On’-knop te laten klikken op de speciale website en via social media. Deze campagne trok zoveel aandacht, dat Nissan dat aantal al op 21 juni bereikte, ruim twee weken voor de beoogde datum.
Dat Linschoten wint is te danken aan een Linschotenaar die veel steunbetuigingen voor Linschoten wist te activeren. Deze elektrisch-rijden-fan ontvangt een Nissan Leaf en het dorp een aantal snellaadpalen.
De Quick Chargers, die Nissan aan Linschoten schenkt, maken deel uit van de serie van 400 exemplaren die Nissan voor het einde van 2012 wil doneren aan steden in Europa. De snelladers zijn voorzien van het CHAdeMO-keurmerk, een standaard die ingevoerd is door de Japanse auto-industrie. Nissan wil met de donatie van de snelladers de ontwikkeling van een Europese elektrische infrastructuur in een stroomversnelling brengen. De eerste Nissan Quick Chargers zijn reeds geplaatst in Nederland en Frankrijk.
Auteur: Julia Breeuwsma
Reactie plaatsen •