KpVV start weblog over gedragsbeïnvloeding
De 'mens' in het verkeer
De centrale vraag is: hoe ga je om met de factor 'mens' in het verkeer? Daarbij stelt het KpVV de vragen of gedragsbeïnvloeding werkt en of het effectief is. Hoe kun je een verandering bij een bepaalde doelgroep realiseren? En hoe kun je ervoor zorgen dat het publiek de nieuwe fietsenstalling ontdekt, gaat telewerken, in de bus stapt of op een e-bike naar het werk fietst?
Kortom: hoe ga je om met de factor ‘mens’ in het verkeer? Deze vragen vormen voor het KpVV de aanleiding om de weblog reisgedrag te starten. Het KpVV wil beleidsmedewerkers, bestuurders, mobiliteitsmanagers en consultants inspireren over reisgedrag.
Doel weblog
Het KpVV ontsluit kennis over theorie, praktijk, trends en ontwikkelingen op het gebied van (beïnvloeding van) reisgedrag. Naast inhoudelijke artikelen plaatst het KpVV beeldmateriaal, voorbeelden en links naar interessante publicaties. Het is volgens het KpVV ondoenlijk om alle beschikbare gedragskennis samen te vatten in enkele handzame publicaties. Het voordeel van een weblog is dat beschikbare kennis snel kan worden overgedragen, zonder een tijdrovend proces van het schrijven van een publicatie.
De weblog Reisgedrag.
Auteur: Eveline Korving
Met de nieuwe weblog wil het KpVV kennis ontsluiten over reisgedrag, zoals over de vraag hoe mensen zover te krijgen dat ze een ander vervoermiddel dan de auto kiezen. (Foto: ANWB/AVD)
Reactie plaatsen •