Kennisworkshopronde 2 NVC 4 nov: verkeersveiligheid, het beste uit Vlaanderen en een brede Pecha Kucha
In workshopronde 2 (12.30 tot 13.00 uur) kunt u tijdens het Nationaal verkeerskundecongres onder meer kiezen voor een kennissessie over ISA en sluipverkeer langs scholen of ‘het beste’ uit Vlaamse ervaringen met veilig-naar-school-maatregelen. Daarnaast is er een dubbele papersessie over wat je met nieuwe en bestaande data en kennis kunt doen aan risicogestuurde benadering van verkeersveiligheid. Of kies voor drie rijk geïllustreerde onderwerpen in één Pecha-Kuchasessie.
ISA en sluipverkeer langs scholen
Verkeersmanagementadviseur Gerard Martens is betrokken bij het programma ‘Talking Traffic’ en legt uit hoe je ‘informatie over het maatschappelijk gewenst gebruik van het wegennet met serviceproviders deelt’. Concreet: ‘Nooit meer sluipverkeer langs scholen’. En, in het verlengde hiervan, een gesprek over Intelligente Snelheid Assistent, ISA. Vanaf 2022 is ISA een feit. Betekent dit dé oplossing van het snelheidsprobleem? En is alles ervoor geregeld? Bas Kramer van de gemeente Eindhoven, Hans van Mook van de gemeente Tilburg en René Spaan van de gemeente Helmond gaan in op deze vragen. Lees de gerelateerde papers: Nooit meer sluipverkeer langs scholen? en Intelligente Snelheid assistent (ISA), hoe maken we het samen tot een succes?
Veilig naar school op zijn Vlaams
Veilig naar school, een ‘best of’ uit Vlaanderen. Bart Nobels van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde, VSV is gediplomeerd kleuterleider en gaf 11 jaar les aan een Brusselse school. Daarna volgde politieke ervaring als schepen mobiliteit en als mobiliteitsadviseur voor het Vlaams Parlement. Vanuit deze kennis, aangevuld met die van de VSV, geeft Bart Nobels een ‘best of’ van maatregelen om kinderen meer op de fiets en minder in de auto naar school te krijgen. Lees alvast zijn paper: Veilig naar school: een best of uit Vlaanderen
Risicobenadering gedrag, ontwerp, snelheid en VRI’s
Met bestaande data naar concrete risicobenadering voor gedrag, ontwerp, snelheid en VRI’s. Daarover spreken Marthe Uenk-Telgen van NDW, adviseur Adriaan Walraad en Luuk Misdom, werkzaam bij Vialis op basis van twee ingediende papers over risicogestuurde aanpak van verkeersveiligheid. In deze sessie plaatsen zij hun kennis en ervaring met bestaande data van snelheid en VRI’s én die van de relatie gedrag en ontwerp in één context van risicogestuurde aanpak van verkeersveiligheid. Lees hun papers: SPI's: kant en klaar of zelf koken? en Meer (in)zicht op verkeersveiligheid bij kruispunten
Pecha Kucha: landschap, samen en FietsVerliesUren
Drie papers, drie snelle, rijk geiilustreerde impressies in één sessie. Wim Hauptmeijer presenteert zijn paper: Landschapsbewust ontwerpen; een verdiepingsslag voor Duurzaam Veilig. Waldo Kolk van de provincie Utrecht houdt een betoog over samenwerken op basis van zijn paper: Blijft het ieder voor zich of werken wij als Rijk, gemeenten, provincie en markt samen naar een duurzame, leefbare regio? En na de presentatie van Deodaat Boer van CycleData en Marco Duijnisveld van Movares, bent u volledig bijgepraat over: FietsVerliesUren (FVU).
Ontmoet uw collega’s weer
Bovenstaande en meer kennissessies vindt u op: www.nationaalverkeerskundecongres.nl/programma
Heeft u zich al aangemeld? Mis het niet: live in Media Plaza, Utrecht. Gastheer provincie Utrecht heet u van harte welkom op het pré-congres op 3 november en op de congresdag 4 november: www.nationaalverkeerskundecongres.nl/inschrijven
Reactie plaatsen •