Definitief tracé voor Haagse ‘Rotterdamsebaan’
De colleges van B&W van Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk hebben ingestemd met het tracé voor de Rotterdamsebaan. Dit wordt de nieuwe verbindingsweg tussen het rijkswegennet vanaf knooppunt Ypenburg (A4/A13) en de Centrale Zone (Binckhorst- Centrum- Scheveningen) van Den Haag.
Door de nieuwe verbindingsweg wordt de Utrechtsebaan, het eindpunt van de A12, in Den Haag ontlast en vermindert het sluipverkeer bij de naastgelegen omgeving. Het Stadsgewest Haaglanden en de gemeente Den Haag trekken ruim 300 miljoen euro uit voor de Rotterdamsebaan en het rijk draagt 295 miljoen euro bij.
Verlenging verbindingsweg
De Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer): ‘De tunnel in de nieuwe verbindingsweg wordt
Tracé
De Rotterdamsebaan wordt circa
In september besluiten de gemeenteraden van Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk over het tracé. Volgens de planning start de bouw in 2014 en is in 2019 de Rotterdamsebaan klaar voor gebruik.
Auteur: Julia Breeuwsma
Knelpunt Utrechtsebaan richting Den Haag
Reactie plaatsen •