Ve
Campagne in ov: ‘Ervaar het OV’
maandag 16 november 2009
1 min
Vervoerbedrijven Arriva, Connexxion, Novio, Syntus, Veolia en de NS starten, samen met de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen en de regio Twente, een marketingcampagne in het openbaar vervoer.Doel van de gezamenlijke aanpak is om met speciale acties niet-reizigers het ov zelf te laten ervaren. Er zijn 3,5 miljoen potentiële reizigers in dit gebied. Voor veel mensen is het ov onbekend, terwijl er veel vernieuwingen in het openbaar vervoer zijn doorgevoerd om de kwaliteit en het reisgemak te vergroten. Hierbij gaat het onder andere om meer en betere reisinformatie, nieuwe voertuigen, haltes en stations.
De eerste campagne staat in het teken van ‘mijn OV-week’. Daarbij kan een hele hele week met de bus en de trein worden gereisd voor € 11,95. Dit is de eerste van een reeks van marketingcampagnes die in 2010 en 2011 door de vervoerders en overheden worden ontwikkeld.
Auteur: Joske van Lith
De provincies en vervoerbedrijven in Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben de handen ineen geslagen om meer reizigers het ov in te krijgen
Reactie plaatsen •