Belgische postbode bezorgt vervoerbewijzen aan huis
Reizigers van de Belgische vervoermaatschappij De Lijn kunnen sinds afgelopen vrijdag online vervoerbewijzen kopen. De postbode bezorgt deze vervolgens thuis. De Lijn breidt met dit pilotproject de voorverkoopmogelijkheden uit.
De Lijn heeft onderzocht wat de wensen van de reizigers zijn: een voorverkooppunt dat dag en nacht open is, waar je alle vervoerbewijzen kan kopen én in grote hoeveelheden. Worden de kaartjes vóór 15 uur besteld, dan liggen ze de volgende werkdag in de brievenbus. Door de samenwerking tussen De Lijn en De Post kunnen klanten vervoerbewijzen en postproducten tegelijkertijd bestellen.
De Lijn wil de kaartverkoop in de bus/tram verminderen, zodat de voertuigen stipter kunnen rijden. Eerder voerde De Lijn al sms-ticketing in. Reizigers sturen per sms een bericht en betalen, en de bevestiging wordt getoond aan de busschauffeur. Het sms-kaartje blijft 60 minuten geldig. De Lijn wil 70% van de kaartjes via voorverkoop verkopen.
Reactie plaatsen •