ANWB verzoekt RWS om nieuwe publiciteitscampagne 130
Naar aanleiding van de recente peiling van de ANWB, waaruit bleek dat veel weggebruikers nog steeds onduidelijkheid ervaren bij de nieuwe maximumsnelheid op de snelwegen, vraagt de bond aan Rijkswaterstaat om een nieuwe publiciteitscampagne over de onderborden te starten.
Ook vraagt de ANWB of Rijkswaterstaat weggebruikers geregeld kan informeren over de geldende maximumsnelheid op langere trajecten met een zelfde snelheid.
Ruim 4000 mensen hebben gereageerd op de ANWB-peiling.
Onduidelijkheid
Uit een meldpunt van de ANWB uit september 2012 bleek dat veel weggebruikers moeite hadden met onder meer veel trajecten met wisselende snelheden. Intussen zijn er sinds de invoering van de nieuwe maximumsnelheid al diverse aanpassingen geweest. Zo kwamen er bij de ANWB nogal wat klachten binnen over de onderborden. Ook bleken snelheidsborden vaak te ontbreken. Naar aanleiding van deze klachten heeft de wegbeheerder veel snelheidsborden bijgeplaatst en verdween het verwarrende onderbord over de gewijzigde snelheden indien de spitsstroken open zijn.
Auteur: Joske van Lith
Reactie plaatsen •