Amsterdammer wil info over verkeer graag via social media
Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van de gemeente Amsterdam naar de verwachting die Amsterdammers hebben van de gemeente op het gebied van social media. De gemeente onderzocht dit om haar dienstverlening hier optimaal op af te stemmen. De conclusie is dat Amsterdammers interactief contact met de gemeente op prijs stellen.
Meetmodel klanttevredenheid via social media
Amsterdam meet de klanttevredenheid over baliebezoek, telefonisch contact en online dienstverlening al sinds 2011. In 2014 onderzocht de gemeente ook de verwachtingen over dienstverlening via social media. Hiervoor liet de gemeente een speciaal meetmodel ontwikkelen.
De top drie bleek te bestaan uit behoefte aan informatie over werkzaamheden, actuele verkeerssituaties en het kunnen melden van losse stoeptegels en dergelijke. Deze verwachtingen zijn samengevat in een Infographic. Over de verwachte reactietermijn van de gemeente op vragen via socail media, kwam een verrassend resultaat naar boven: ongeveer een werkdag. Mensen houden voor de gemeente dus rekening met het weekend, aldus de onderzoekers.
Meer informatie
De gemeente Amsterdam deelt de opgedane kennis en ervaring graag. Voor meer informatie over de ontwikkeling van het meetmodel en de resultaten uit de nulmeting, kunt u contact opnemen met Epha Diepgrond, Adviseur Online Media, gemeente Amsterdam.Bij het onderzoek waren betrokken: VODW, Innovator, Onderzoek & Statistiek.
Reactie plaatsen •