Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein
Maandag 13 september vertrok een speciale afvaardiging uit de regio Achterhoek Rivierenland naar de Stadler fabriek te Zwitserland om daar het ontwerp van de gloednieuwe Arriva-treinen op 12 belangrijke punten te beïnvloeden en vast te leggen. Zodra het ontwerp definitief is, kan de bouw van de 24 treinen beginnen en rolt de eerste trein medio september 2012 van de band.
Beïnvloeden treinontwerp
De afvaardiging bestaat uit personen van belangrijke adviesorganen met een gedegen kennis op het gebied van toegankelijk, veilig en comfortabel openbaar vervoer. Het gaat onder andere om het Regionaal Overlegorgaan Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (ROCOV), Reizigersorganisatie Rover, de Ouderenbond en de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie (Ango). Ook gaan er een aantal leden mee van de ondernemingsraad van zowel Syntus als Arriva. Dit gezelschap gaat belangrijke kenmerken in het treinontwerp beïnvloeden en beoordelen. Punten die aan de orde komen zijn onder andere de cabine voor de machinist, indeling van het passagiersgedeelte, de kleur van de stoelen, de plaats van de informatieschermen en de signaalkleuren in de trein.
Luisteren naar wensen
Arriva vindt het belangrijk om te luisteren naar de wensen van haar reizigers. Met deze activiteit wil de vervoermaatschappij betrokkenheid creëren voor haar treinproduct en diensten. Zodra het ontwerp definitief is vastgesteld, kan de bouw van de treinen officieel van start gaan.
Auteur: Jacques Lorsheijd
Reactie plaatsen •