9292 wil prijswizard voor ov-tariefinformatie
Het call center van 9292 krijgt meer tariefvragen dan normaal. Met name scholieren vragen massaal naar het beste maandabonnement voor hun reis naar school. De tarieven zijn steeds ingewikkelder geworden. 9292 wil daarom in samenwerking een prijswizard ontwikkelen.
In augustus wordt traditioneel veel informatie opgevraagd over tarieven van het openbaar vervoer, met name abonnementen. De afgelopen jaren zijn de tarieven steeds ingewikkelder geworden en dat levert veel vragen op. Het call center van 9292 is op deze drukkere periode voorbereid maar kent toch langere wachttijden dan normaal.
9292 zou graag een prijswizard willen ontwikkelen waarmee reizigers veel makkelijker zelf het juiste tarief voor hun reis kunnen opzoeken en zoekt daarvoor steun bij de gezamenlijke ov-bedrijven en bij studenten zelf om zo’n tool te ontwikkelen.
9292 verstrekt jaarlijks rond de 500 miljoen reisadviezen over het openbaar vervoer in Nederland en werkt hard aan het integreren van real time informatie in de ov-planner. Grootste knelpunt daarbij is nog de ‘live reisinformatie’, op het spoor, aldus 9292.
Reactie plaatsen •