7 wetenschappelijke artikelen over elektrische mobiliteit
Betalingsbereidheid
In Consumentenwaardering van veranderingen in actieradius, geven de auteurs aan hoeveel consumenten willen betalen voor een grotere actieradius van elektrische voertuigen.
Waardering
In De onderschatte rol van symbolische attributen in de adoptie van elektrische auto’s, geven de auteurs aan hoe belangrijk de consument verschillende kenmerken van elektrische auto’s vindt en welke kenmerken adoptie van elektrische auto’s voorspellen.
Verspreiding
In het artikel De (toe)komst van elektrische auto’s in Nederland, wordt de verspreiding gemodelleerd van elektrische auto’s in Nederland aan de hand van de innovatietheorie van Rogers, waarin verschillende stadia van adoptie van een innovatie worden onderscheiden.
Politieke strategieën
In het vierde artikel De politieke strategieën van autofabrikanten ten opzichte van milieubeleid in Californië, onderzoeken de auteurs de politieke strategieën van autofabrikanten ten opzichte van het Californische milieubeleid.
Stimuleringsbeleid
In het artikel Beleid om elektrische auto’s te stimuleren, geven de auteurs een overzicht van categorieën beleidsinstrumenten die beschikbaar zijn om aanschaf en gebruik van elektrische auto’s te stimuleren.
Financiële prikkels
In het artikel Worden door financiële prikkels meer elektrische auto’s verkocht?, verkennen de auteurs de effecten van financiële prikkels.
Batterijen
In het laatste artikel Veroudering en levenscyclus van lithium-ijzerfosfaatbatterijen, richten de auteurs zich op de technische kant van elektrische auto’s, met name op de accupakketten
Het Tijdschrift Vervoerswetenschap is een platform voor onderzoek naar logistiek en mobiliteit in Nederland en Vlaanderen en verschijnt vier keer per jaar. U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief.
Reactie plaatsen •