Verkeersongevallen begrijpen en verkeersveiligheid verbeteren
Samen met verschillende instanties, waaronder de politie en verzekeraars, hebben we met CrashR hebben een belangrijke mijlpaal bereikt door het automatiseren van het klassieke manoeuvreplaatje met een situatieschets, vergelijkbaar met het Europese schadeformulier.
Verschillende datasets
Om een gedetailleerde kaart als uitgangspunt voor een ongevalsregistratie en analyse te creëren, hebben we gebruik gemaakt van verschillende datasets, zoals de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) en het Nationaal Wegenbestand (NWB). Hierdoor bevat de basiskaart al waardevolle informatie over verschillende elementen op en rondom de weg, zoals wegmarkering, bomen en lichtmasten. Door deze gegevens te integreren, geeft CrashR een nauwkeurige situatieschets van de verkeersomgeving. Deze ondergrondkaart wordt dagelijks bijgewerkt met de nieuwste wijzigingen. Zo is de informatie altijd actueel, wat essentieel is voor een betrouwbare en gedetailleerde ongevallenregistratie.
Dieper inzicht
Verdere ontwikkeling en toepassingen van CrashR zullen resulteren in een aanzienlijke groei van beschikbare informatie per verkeersongeval. Dit biedt onderzoekers, verzekeraars en andere belanghebbenden de mogelijkheid om gedetailleerdere analyses uit te voeren en een dieper inzicht te krijgen in de factoren die bijdragen aan verkeersongevallen. Door deze uitgebreidere informatie kunnen ook preventieve maatregelen en beleidsinitiatieven gerichter worden ingezet om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Het is verontrustend om de zorgwekkende cijfers te zien die aantonen dat de verkeersveiligheid achteruitgaat. We zien dit hulpmiddel als nauwkeurig startpunt van de keten, naar een goede en volledige registratie van ongevallen. De CrashR-data wordt opgenomen in onze analysesoftware. Naarmate de workflow verder wordt geoptimaliseerd, zullen we nog meer informatie toe kunnen voegen. Bijvoorbeeld, de verkeersborden, ongevallen waarbij bestuurders moeten uitwijken voor een stilstaande auto of een wegafzetting die niet zichtbaar is in de open data. Door deze gegevens toe te voegen, ontstaat een breder beeld van wat er precies op de weg speelt en speelde rond een ongeval.
Met deze integrale data- en softwareontwikkeling zien we een positieve trend in de verbetering en snellere beschikbaarheid van informatie in open data. Voor wegbeheerders is het essentieel om hun gegevens up-to-date te houden, aangezien zij zelf de data bewerken en onderhouden. Met dit hulpmiddel ontvangen ze nauwkeurige en betrouwbare basisinformatie, die hen in staat stelt om gedegen situatieanalyses uit te voeren en weloverwogen beslissingen te nemen voor de verkeersveiligheid.
Houd de website www.crashr.app in de gaten voor het laatste nieuws.
Reactie plaatsen •