'Zet de klant centraal bij MaaS-oplossingen'

donderdag 5 april 2018 Nettie Bakker 170x gelezen

“BNV Mobility heeft MijnReisportaal ontwikkeld, een Mobility-as-a-Serviceplatform voor zakelijk reizen voor werknemers van de Amsterdamse ziekenhuizen AMC en VUmc. MijnReisportaal maakt gebruik van het TURNN-platform en bestaat uit een app en mobiliteitskaart.
Chrétienne Hoek, directeur BNV Mobility.

Chrétienne Hoek, directeur BNV Mobility.

Via de app kunnen reizen worden gepland met de multimodale reisplanner, waarin alle vervoerwijzen zijn opgenomen. Ook kan een deelfiets en auto-op-afroep direct worden geboekt. Als de klant toestemming geeft, worden persoonlijke verplaatsingsgegevens bijgehouden. Dit kan een opstapje zijn naar gerichte adviezen over duurzamer of efficiënter vervoer. De mobiliteitskaart geeft toegang tot regulier ov en is tevens het vervoerbewijs voor de shuttlebus die tussen beide ziekenhuizen rijdt. 

 

Voordelen voor het AMC en VUmc zijn bijvoorbeeld het vereenvoudigen van de reiskostenadministratie en op termijn een mogelijk vermindering van het aantal parkeerplaatsen voor het personeel. Daarnaast wordt gestuurd op het verbeteren van de bereikbaarheid van de omgeving én vitaliteit van werknemers. 

 

Met TURNN hebben wij de ambitie te sturen op het gebruik van alternatieve vervoervormen op weg naar minder autogebruik en -bezit. Hierbij staat de klant centraal; wie is de klant en wat wil hij betalen voor welk vervoer? De discussie over MaaS wordt naar ons idee te veel gevoerd vanuit wetgeving en technologie. Belangrijk, maar de wens van de klant moet helder zijn voordat je een product in de markt zet. Klanten kunnen namelijk behoorlijk verrassen. De favoriete vervoerwijze voor het reizen tussen AMC en VUmc blijkt bijvoorbeeld de 'old school' shuttlebus. Nooit gedacht!” 

 


 

 

 

Inhoud laatste dossier

Stadsdistributie

Naar alle eerdere dossiers

Meer artikelen over Stadsdistributie

Artikelen 1 tot 5 van 16

1 2 3 4

  • Vier sporen richting schone stadslogistiek De tijd van V&D, twee kledingcollecties per jaar en Vinex-locaties buiten de stad ligt nog niet eens zo ver achter ons. Wat was het...
  • Meer data, minder schade Van brandstof tot grondtransport en van pakketdistributie tot bouwmaterialen: jaarlijks wordt 82 procent van het binnenlands transport (in tonnen) vervoerd over de weg....
  • City Logistics Game toont duurzame stadslogistiek Doordat goederenstromen in steden nog vaak gefragmenteerd zijn, is de stadslogistiek niet efficiënt en daarmee een aanslag op het stedelijke milieu. Door volumestromen te...
  • Stormprotocol voor Markerwaarddijk Op de Markerwaarddijk (Lelystad-Enkhuizen) gold tot voor kort één stormmaatregel: de dijk ging dicht voor alle verkeer vanaf windkracht 10. Sinds de inwerkingtreding van een...
  • Opkomst (e-)cargofietsen in de stadslogistiek: zegen én zorg Stadslogistiek staat voor belangrijke uitdagingen: ten behoeve van een gezond leefklimaat is het gewenst om stadslogistiek (nagenoeg) emissievrij te maken. Tegelijkertijd groeit...

Artikelen 1 tot 5 van 16

1 2 3 4

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.