Wetenschapsnotities

Artikelen 1 tot 5 van 47

1 2 3 4 5 6

  • Snelheid veroorzaakt deels de onveiligste trajecten Het nieuwe Strategische Plan Verkeersveiligheid 2030 (SPV 2030) spreekt van een risicogestuurde aanpak: niet alleen focussen op verkeersongevallen, maar ook op de kwaliteit van...
  • De valkuilen van living labs Experimenteren in de vorm van living labs is in, ook in mobiliteitsland. Toch is het geen eenvoudige materie. Menig veelbelovend living lab ziet grote ambities stranden....
  • Onderzoek naar groene taxi’s, MaaS en de vraag naar supermarkten Recent zijn zeven nieuwe VerDuS SURF Pop Up-onderzoeksprojecten gestart. Drie ervan gaan over elektrische taxitellingen met beeldherkenningscamera’s in Amsterdam, de MaaS-ladder...
  • Deelfietsonderzoek in Utrecht Hoe draagt de deelfiets in Utrecht bij aan een gezonde en bereikbare stad? Dit onderzoekt het VerDuS SURF-project Smart Cycling Futures samen met de gemeente Utrecht.   
  • Lusten en lasten gelijk verdelen Niet iedereen ervaart economische groei en welvaart in even grote mate. Er zijn bevolkingsgroepen die profiteren van een hoge stedelijke dichtheid en goede verbindingen, terwijl...

Artikelen 1 tot 5 van 47

1 2 3 4 5 6

Wetenschapsnotities

In het NWO-progamma Duurzame Bereikbaarheid van de Randstad, DBR, worden academische onderzoeksgroepen uitgedaagd hun visie te geven op wat nodig is voor duurzame bereikbaarheid van de Randstad. Zij vertalen hun bevindingen in praktische notities.

 

In de komende maanden verschijnen meerderer notities van DBR, die u op deze site kunt lezen.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.