Verkeerskundige- Gemeente Nieuwkoop

donderdag 16 februari 2017 332x gelezen

Bedrijf

Gemeente Nieuwkoop

Locatie

Ter Aar

Functieomschrijving

Wil jij onze gemeente verkeersveiliger maken?

 

Dan zoeken wij jou voor ons team beheer.

 

Word jij onze nieuwe verkeerskundige?

 

Dan werk je samen met onze andere teams; werkvoorbereiding & uitvoering, de buitendienst, toezicht en handhaving en de afdeling ruimtelijke ontwikkeling en grondbedrijf. En natuurlijk werk je samen met de inwoners van Nieuwkoop.

 

Als verkeerskundige ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer en het uitvoerend beleid. Je hebt beleidstaken voor het verkeer, vervoer, verkeersveiligheid en adviseert bij infrastructurele projecten en daarbij ook over het aanvragen van de beschikbare subsidies.

 

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het laten uitvoeren van diverse verkeerstellingen en adviseer je over verkeerskundige aspecten in uitbreidingsplannen. Je beheertaken bestaan onder meer uit het beoordelen van verkeerssituaties en het adviseren van de portefeuillehouder en gemeentebestuur. Daarnaast zorg je voor de uitvoering van kleine verkeersmaatregelen, het opstellen van verkeersbesluiten en ben je secretaris van de gemeentelijke verkeerscommissie.

 

Uiteraard ben je ook het aanspreekpunt voor de Nieuwkoopse inwoners als het om verkeer in de woonomgeving gaat. Actuele thema’s in Nieuwkoop zijn bijvoorbeeld de problematiek van zwaar vracht- en landbouwverkeer in dorpskernen of smalle wegen, of het op orde brengen van alle verkeersborden door middel van een inventarisatie.

 

Door de combinatie van beleids-, advies en beheeractiviteiten in de functie heb je invloed op het hele verkeersaspect van de gemeente Nieuwkoop!

Profiel kandidaat

Je hebt een HBO werk- en denkniveau op het werkterrein van de functie en beschikt over ruime ervaring in het vakgebied.

 

Vraagstukken pak je integraal aan. Je hebt gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.

 

Je bent bekend met gemeentelijke verkeerstaken en wet- en regelgeving. Bij voorkeur kun je werken met Autocad en/of een beheersysteem.

 

Je bent flexibel, oplossingsgericht en innovatief ingesteld. Je beschikt over goede communicatieve- en schriftelijke vaardigheden en overtuigingskracht.

 

Je herkent je in het concept van zelfsturing, neemt initiatief en durft je verantwoordelijkheden te nemen.

 

Ten slotte zie je het als een uitdaging om samen met ons te werken aan een dienstverlenende organisatie die de inwoners centraal stelt.

Aanvullende informatie

De gemeente Nieuwkoop is een open, informele organisatie met betrokken mensen die werken voor en met de samenleving.

 

Je krijgt er alle ruimte om je kennis en vaardigheden te benutten.

De functie is voor fulltime opengesteld (36 uur per week).

 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je -naast uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden- een minimaal salaris van € 2.527,- (aanloopschaal 9) en maximaal € 4.112,- (schaal 10) bruto per maand.

Contact

Online solliciteren & meer informatie Interesse in de functie?

Solliciteer dan online via de website www.werkeninhetwesten.nl voor 6 maart a.s. Of neem voor meer informatie contact op met Sjoerd Dijkstra (afdelingsmanager) Vragen over de procedure kun je stellen aan Cora Qualm (adviseur P&O). Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 14-0172.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2017 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.