Van 1 topsportprestatie naar 5500 maatschappelijke prestaties

donderdag 7 juni 2018 56x gelezen

“Vorig jaar hebben we als Rotterdams wielerteam een maatschappelijke ommezwaai gemaakt. Onze wielerploeg was tot die tijd het vlaggenschip waarmee we jaarlijks een topsportprestatie wilden behalen. Tegelijkertijd zagen we in brede zin meer aandacht voor fietsen in de stad, zowel richting de wielersport zelf, als voor de fietsveiligheid, de mobiliteits- en sociale functie en voor het plezier in fietsen.
Frank Kwanten, directeur Delta Cycling Campus.

Frank Kwanten, directeur Delta Cycling Campus.

We vroegen ons af of we onze experts en mecaniciens ook konden inzetten voor de stad. Zonder afbreuk te doen aan onze sportieve ambities maken we ons nu ook hard voor het promoten van alledaags tot sportief fietsen voor Rotterdammers.

 

Van een loods aan de rand van de stad verhuisden we naar een multifunctionele campus in de stad. Met een eigen naam, Delta Cycling, een eigen groene kleur én missie, ‘We help you move’, zijn we intussen betrokken bij 25 maatschappelijke fietsprojecten en fietsactiviteiten.

 

Hiermee hebben we volgens onze ‘teller van vooruitgang’ nu al 5500 Rotterdammers met hulp van nieuwe sponsoren bij fietsen betrokken. Zo hebben we met Univé een onervaren ploeg van 15 mensen op basis van open inschrijving een professionele 100-daagse training aangeboden om de Amstel Gold Race te fietsen. Dit concept wordt nu herhaald door een aantal ondernemers die zo’n training en een mentorschap aanbieden aan langdurig werkelozen. Dit jaar moet onze teller van vooruitgang klimmen naar 10.000, in 2019 naar 20.000.” 

 

 

 

Inhoud laatste dossier

De verkeerskundige

Naar alle eerdere dossiers

Meer artikelen over Wegontwerp

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

  • Wegontwerp voor Dummies. Dummies? Voor het ontwerpen en aanleggen van wegen bestaan richtlijnen en aanbevelingen. Toch kom ik als Dummy-weggebruiker in de praktijk regelmatig situaties tegen waarbij ik niet...
  • Verkeersmaatregelen voor mens of richtlijn? Dit artikel is het eerste in een reeks onderzoeksartikelen die in opdracht van Korbee & Hovelynck en Van Rens mobiliteit worden uitgevoerd naar de mogelijkheden om...
  • Human Factors versus richtlijnen: Niet blindvaren In een eerdere blog heb ik betoogd dat richtlijnen niet ‘heilig’ zijn. Je moet er zelfs van afwijken als dat tot betere situaties leidt, maar dat gebeurt zelden.
  • Terechte kritiek op MKBA-methodiek Onderstaand artikel is gebaseerd op de paper ‘ Maken individuen als consument en burger een andere afweging tussen verkeersveiligheid en reistijd ?’ die werd gepresenteerd...
  • Met de fiets van Lier naar Amsterdam 'De laatste week van augustus fietste ik met vrouw en twee kinderen van 11 en 13 jaar oud van Lier naar Amsterdam (via Breda, Dordrecht en Gouda). We vertrokken maandag,...

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.