Training ‘De stad op ooghoogte’ | 29 november 2018

vrijdag 20 april 2018 0 reacties 12x gelezen

In de stad op ooghoogte kijken we naar het samenspel tussen de  begane grond van het vastgoed, de plinten en de buitenruimte. Samen beïnvloeden deze de aantrekkelijkheid van de straten. Het gaat zowel om de fysieke kant (het ontwerp van het gebouw en de buitenruimte), de programmatische kant (welke functies hebben waar een plek) als het eigenaarschap (wie is en wie voelt zich verantwoordelijk).

Datum

29 november 2018

Organisatie

STIPO en Acquire Publishing

Doelgroep

Vakprofessionals

Hoe kun je sturen op een goede stad op ooghoogte, en waarom zou je dat eigenlijk doen?  Er zijn al steden bezig een slag te maken. Zo heeft Rotterdam als eerste stad in de wereld een plintenstrategie waarvan vooral de voetganger profijt van heeft.  Met steden van Maastricht tot Groningen, van Rotterdam tot Arnhem, werkt STIPO samen om kennis over een goede stap op ooghoogte te delen en samen te werken aan projecten.

Doel

Tijdens deze training leert u werken aan betere steden op ooghoogte, het bouwen aan lokale netwerken, te werken aan korte- en lange termijn strategieën en praktische tools zoals de place en eye level game.

 

Deze training is een van de trainingen die door STIPO en Acquire Publishing dit jaar onder de naam 'Betere Steden' georganiseerd wordt. Ga voor meer informatie naar: www.beteresteden.nl

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.