Top Dutch-samenwerking voert nieuwe tweejarige campagne

donderdag 14 september 2017 Guus Puylaert 0 reacties 54x gelezen

De noordelijke provincies Groningen, Friesland en Drenthe geven een vervolg aan de Top Dutch-campagne. De komende twee jaar gaan de provincies zich richten op de internationaler markt, om buitenlandse bedrijven te verleiden zich hier te vestigen. Dat moet 2000 banen opleveren, aldus Henk Brink, gedeputeerde van Drenthe.

Het samenwerkingsverband werd vooral bekend van de eerdere campagne om Tesla naar regio te halen. Tesla zoekt namelijk nog een locatie voor een fabriek in Europa.

De nieuwe campagne is erop gericht om Noord-Nederland te presenteren als aantrekkelijke regio is om het bedrijf te vestigen. Sander de Rouwe, gedeputeerde van provincie Fryslân: “Met de internationale campagne gaan we uitleggen waar waar we trots op zijn. Dat we Top Dutch zijn. We willen ons sterker profileren voor internationale acquisitie op de terreinen vergroening, digitalisering en water.”

Voor de nieuwe campagne is een Europese aanbesteding uitgevoerd. Het bedrijventrio Initio-Tres-Niels Palmers heeft de voorlopige gunning ontvangen

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.