Parkeerwereld heeft eigen wetenschappelijk expert

donderdag 3 november 2016 0 reacties 427x gelezen

Giuliano Mingardo, al jaren bekend in de parkeerwereld als onderzoeker, promoveert eind deze maand aan de TU-Delft. Daarmee zet Mingardo zichzelf én parkeren officieel op de wetenschappelijke kaart.

“Parkeerbeleid is een zeer complex onderwerp en dus een erg ingewikkelde zaak voor de beleidsmaker”, geeft Mingardo aan. “En er is relatief weinig kennis beschikbaar.”

 

Zijn proefschrift dient als kennisdocument door een framework te bieden voor de ontwikkeling van parkeerbeleid in stedelijke gebieden. Mingardo gaat in op de relatie tussen parkeren en winkelen, de effecten van rail-based P&R voorzieningen en het gebruik van een parkeervergunningsysteem voor bezoekers voor bewoners in de stad.

 

Mingardo realiseert zich dat lang niet alle aspecten van parkeerbeleid beschreven worden in zijn proefschrift. “Parkeernormen, parkeermanagement bij bedrijven, handhaving, wetgeving, nieuwe technologieën, zijn voorbeelden van belangrijke onderwerpen die in het proefschrift niet aan bod komen. Een wetenschappelijk begin is gemaakt, en ik hoop dat meer onderzoek snel plaats vindt.”

 

U kunt het proefschrift van Giuliano Mingardo hier downloaden.

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.