Professor Zili Li richt zich met name op slijtage op het spoor

donderdag 27 september 2018 Jan Willem Kerssies 0 reacties 55x gelezen

Zili Li is door de TU Delft benoemd tot professor Rail Systems & Monitoring bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen. Li houdt op 27 september 2018 zijn intreerede aan de TU Delft.

Bijzonder aan de expertise van Li is dat hij zowel de fysische fenomenen en de nodige numerieke methoden, wetenschappelijke theorie en engineering, aan elkaar weet te koppelen. Hiermee verbindt hij de twee werelden van wiel en spoorstaaf.

Numerieke modellen
Li richt zich met name op validatie en optimalisering van numerieke modellen via experimenteel werk bij de spoorbaan en in het laboratorium. Hij maakt hierbij onder andere gebruik van een bijzondere proefopstelling in de kelder van de faculteit CiTG. Met de zogenaamde wiel-railopstelling kan Li de slijtage van zowel de wielen van een trein als aan het spoor zelf testen. Een week op de testbaan van de professor staat gelijk aan een jaar in het spoorwegnet.

Grondlegger

Li is de grondlegger van het Dr Track monitoring systeem voor de kwaliteit van rails. Deze technologie is doorontwikkeld naar een methode om de kwaliteit van rails contactloos te monitoren met behulp van een Laser Doppler Vibrometer (LDV).

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.