N279:100 km-weg, 80 km/uur

woensdag 26 juni 2013 redactie 0 reacties 437x gelezen

De N279 tussen ’s-Hertogenbosch en Veghel wordt verbreed tot 2x2 rijstroken met ongelijkvloerse kruisingen en een voorlopige maximumsnelheid van 80 km/uur.  

Gedeputeerde Ruud van Heugten licht in 3 videofragmenten toe waarom deze 80 km-weg als 100-km weg wodrt ingericht, terwijl de maximumsnleheid 80 km/uur blijft.

Gedeputeerde Ruud van Heugten licht in 3 videofragmenten toe waarom deze 80 km-weg als 100-km weg wodrt ingericht, terwijl de maximumsnleheid 80 km/uur blijft.

Indien noodzakelijk of wenselijk kan de maximumsnelheid op termijn worden aangepast naar 100 km/uur. Een meerderheid van VVD, CDA, SP, PVV, D66, 50PLUS en OSN stemde in met het hiervoor benodigde Provinciaal Inpassingsplan, een provinciaal bestemmingsplan.

Oorspronkelijk zou de snelheid op dit traject worden verhoogd van 80 naar 100 km/uur, maar voorlopig blijft het 80 km/uur. Gedeputeerde Ruud van Heugten licht dit toe in een videofragment 1

De N279-Noord vormt momenteel een verkeersprobleem. De weg heeft te weinig capaciteit voor het verkeer dat dagelijks over de weg rijdt. Dit leidt tot een slechte ontsluiting vanuit de dorpen, onveiligheid, sluipverkeer en economische schade. Daarom wordt de weg nu aangepakt. Van Heugten licht toe wat de aanpassingen zijn: videofragment 2

Dit deel van de provinciale weg N279 ligt als het ware ingeklemd tussen de snelwegen A2 bij ’s-Hertogenbosch en de A50 bij Veghel. Van Heugten licht toe wat er gaat veranderen op die twee grote knooppunten: videofragment 3

Leefbaarheid
Provinciale Staten stelden 166 miljoen euro ter beschikking om de bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid van de N279 tussen 's-Hertogenbosch en Veghel te verbeteren. Eerder werd al 20 miljoen euro ter beschikking gesteld voor de N279. Van het geld wordt 1,2 miljoen euro gereserveerd om de schade die de natuur zal lijden te compenseren in een of meer gemeentes waarin de weg ligt.

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.