Medewerker Beleidsuitvoering Parkeren - gemeente Hilversum

donderdag 29 maart 2018 157x gelezen

Bedrijf

Gemeente Hilversum

Locatie

Hilversum

Functieomschrijving

Heb jij het lef om bij ons te parkeren? Dan ben jij de medewerker beleidsuitvoering parkeren die wij zoeken.

Voor de verdere professionalisering van de organisatie is de gemeente Hilversum op zoek naar een medewerker uitvoeringsbeleid parkeren voor de afdeling Publiekszaken. Een afwisselende en allround functie voor 36 uur per week in een gemeente met een ambitieuze veranderopgave. Dat is wat je mag verwachten als jij onze afdeling komt versterken.

Wat ga je doen als medewerker parkeren?

  • Je adviseert over beleidsvraagstukken, gericht op parkeren.
  • Je verzamelt en interpreteert data voor procesverbetering en rapportages, met behulp van onderzoek en monitoring.
  • Je neemt initiatieven voor bedrijfsvoering en exploitatieverbetering bijvoorbeeld voor parkeerregie.
  • Je signaleert knelpunten en kansen en adviseert over aanpassingen van uitvoering en beleid.
  • Je draagt zorg voor de projectcoördinatie bij operationele verandering in de uitvoering door gewijzigd beleid, bijvoorbeeld bij invoering van parkeerregulering.
  • Je behandelt vragen en klachten van in- en externe belanghebbenden binnen de beleidskaders.
  • Je coördineert de operationele communicatie over vraagstukken gericht op parkeertoezicht in de openbare ruimte en regie op parkeren.

Profiel kandidaat

Welke opleiding en ervaring heb je?

  • Je hebt een afgeronde hbo-/wo-opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde, planologie of een vergelijkbaar niveau door ervaring en vakgerichte opleidingen.
  • Het is een pre als je ervaring of affiniteit hebt met parkeergerelateerde taken in een gemeente op het gebied van:
    • wet- en regelgeving;
    • techniek (ICT, digitalisering, onderzoek);
    • communicatie (bewonersoverleg);
    • bedrijfsvoering (bedrijfsplannen, monitoring);
    • projectmatig werken;
  • Je schakelt moeiteloos tussen beleidsmatig denken en actiegericht denken.
  • Je bent je bewust van de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen. Je speelt hierop in en kunt deze vertalen naar je eigen werkgebied.
  • Je mondelinge en schriftelijke vaardigheden zijn uitstekend. Je schrijfstijl is helder en compact.

Pas je bij ons?
Je bent een enthousiaste medewerker die zowel uitstekend in teamverband als zelfstandig kan werken. Je hebt een uitstekend gevoel bij de kansen in het kader van oplossingsgericht werken. Je bent klant- en servicegericht, creatief, flexibel, kan goed luisteren, bent omgevingsbewust, daadkrachtig, zelfverzekerd en hebt gevoel voor humor. Daarnaast beschik je over uitstekende communicatieve eigenschappen. Je hebt lef en overtuigingskracht en plannen en organiseren gaat je makkelijk af.

Gevraagde competenties:
Klantvriendelijk en servicegericht, omgevingsbewust, communicatiekracht, samenwerken, innovatief handelen, durf, overtuigen, onderhandelen, politieke sensitiviteit en conflicten beheersen.

Aanvullende informatie

Waar kom je terecht?

De gemeente
Als gemeente zetten we ons maximaal in voor onze inwoners en bedrijven. We zorgen voor een beter Hilversum waar signalen vroeg gehoord worden. We luisteren aandachtig naar vraagstukken die burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We antwoorden met één mond. Zodat niemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Jij krijgt daarbij alle ruimte om actief verschil te maken.

De afdeling
Je gaat deel uitmaken van het Team Advies & Ondersteuning, bij het cluster Parkeren van de afdeling Publiekszaken.

Wat is er zo leuk aan deze functie?
Iedere zaak is anders (veelzijdig), je komt te werken in een dynamische omgeving en werkt voor een zeer diverse doelgroep, je levert een bijdrage aan digitale vernieuwing (informatiegestuurd werken), je levert maatwerk en je werkt veel samen binnen en buiten onze organisatie.

 

Wat krijg je ervoor terug?
Het gaat om een functie voor 36 uur per week. Daarbij hoort een salaris van maximaal € 4.225,- bruto per maand (schaal 10, Beleidsuitvoering I) op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring.

Bovendien biedt de gemeente Hilversum prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo is er de mogelijkheid om flexibel te werken en krijg je bovenop het genoemde salaris 16,8 % Individueel Keuzebudget (IKB). Dit budget kun je uit laten betalen of kun je inzetten voor verschillende doeleinden. Ook biedt de gemeente Hilversum een grote variëteit aan opleidingsmogelijkheden die bijdragen aan zowel organisatie- als persoonlijke en professionele ontwikkeling, bouw je pensioen op bij het ABP en heb je de keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering.

Contact

Meer weten?
Neem voor meer informatie over de procedure contact op met Annette Berenschot (manager team Advies & Ondersteuning). Telefoonnummer: 035-629 2720. Heb je vragen over de inhoud van de functie, neem dan contact op met Maarten van Loenen. Telefoonnummer 035-629 2608.

Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.hilversum.nl.

Ben jij de medewerker uitvoeringsbeleid parkeren die wij zoeken?
Herken jij je in het gevraagde profiel en zie je jezelf al werken als medewerker uitvoeringsbeleid parkeren? Dan zien wij jouw motivatie en cv graag online vóór maandag 16 april 2018 tegemoet via het online sollicitatieformulier.

Sollicitatiegesprekken vinden plaats op 26 april 2018 tussen 12.00 – 13.30 en 1 mei 2018 tussen 12.30 – 14.30 uur.

Het is belangrijk te weten dat naast deze externe wervingsprocedure ook een interne selectieprocedure loopt, waarbij interne kandidaten een voorrangspositie genieten. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2018 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.