Junior Verkeersdeskundige- gemeente Apeldoorn

dinsdag 10 april 2018 159x gelezen

Bedrijf

Gemeente Apeldoorn

Locatie

Apeldoorn

Functieomschrijving

Als junior verkeerskundige houd je je bezig met het opstellen van verkeersbesluiten en het geven van algemeen verkeersadvies op het gebied van de dagelijks voorkomende verkeersproblematiek.

 

Je bent het eerste aanspreekpunt voor bewoners en gebruikers. Je toetst plannen aan wettelijke bepalingen en je voert overleg over afwijkingen en nader te stellen eisen.

 

Je onderzoekt en beoordeelt bezwaarschriften en je levert een bijdrage aan bezwaar- en beroepsprocedures.

 

Daarnaast verzorg je, in overleg met de regisseurs openbare ruimte en wijkbeheerders, de afhandeling van brieven en klachten over verkeerssituaties.

 

Je ondersteunt de vakspecialist in de mobiliteitsafstemming binnen plannen en projecten en kan hem waar nodig vervangen.

Profiel kandidaat

Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau en bent in het bezit van rijbewijs B.

 

Je hebt goede kennis van het vakgebied en affiniteit met de andere vakgebieden.

 

Je hebt inzicht in de politieke-, financiële- en uitvoeringsgerichte aspecten.

 

Je bent vaardig in het voeren van overleg, het oplossen van knelpunten en het geven van adviezen.

 

Je bent zakelijk en enthousiast en hebt geen 8 tot 5 mentaliteit.

 

Je hebt goede communicatieve- en contactuele vaardigheden.

Aanvullende informatie

Deze vacature betreft een structurele functie, voor 36 uren per week.

 

De HR-21 functienaam is: Medewerker Beleidsuitvoering III.

 

Voor de eenheid Beheer en Onderhoud, team Regie en Beheer zoeken wij een enthousiaste junior verkeerskundige, die onder andere verantwoordelijkheid wil dragen voor:

de afhandeling van verkeerskundige klachten, meldingen van bewoners en de afhandeling van verkeersbesluiten, die graag klantgericht wil werken en daarbij heldere adviezen kan geven, zowel richting bewoners en externe partijen als richting collega's.

 

Bedrijfsinformatie
De gemeente Apeldoorn is als stad en organisatie volop in beweging. Met ruim 160.000 inwoners zijn we de 11e gemeente van Nederland. De organisatie bestaat uit 1.300 medewerkers verdeeld over 11 eenheden, waaronder de eenheid Beheer en Onderhoud.

 

We zijn een open en ambitieuze organisatie, met volop kansen voor ontwikkeling. Wat nieuwe medewerkers opvalt is de informele sfeer en de open en behulpzame houding van collega’s.

Verder zijn we betrokken, uitnodigend en slagvaardig; dit zijn de kernwaarden die je terugziet in ons werk en onze houding.

Met ons werk dragen we bij aan de drie strategische doelen van de organisatie:

Apeldoorn versterken als comfortabele gezinsstad, het versterken van de positie van Apeldoorn als toeristisch toplandschap en het stimuleren van innovatie in onze veelzijdige economie - met duurzaamheid als rode draad.

 

Over de eenheid
De eenheid Beheer en Onderhoud is verantwoordelijk voor het heel, veilig en schoon houden van de openbare ruimte. Van groenonderhoud en wegen tot riolering, begraafplaatsen en gemalen. Bij het beheren en onderhouden speelt het meedoen van burgers een steeds grotere rol. Er wordt dan ook steeds meer gedaan door en in overleg met de burgers. De openbare ruimte is immers van ons allemaal.

Naast de vaste bezetting van circa 200 medewerkers worden de werkzaamheden verricht door circa 100 mensen vanuit de sociale werkvoorziening en ruim 50 uit een leerwerksetting. Het sociale aspect speelt een grote rol bij de eenheid Beheer en Onderhoud.

 

Over het team
Team Regie en Beheer (met name de regisseurs openbare ruimte en de vakspecialisten) vormt vanuit de eenheid B&O de verbindende schakel naar de overige fysieke eenheden. De vakspecialist is voor zijn/haar vakgebied de specialist en beschikt over specifieke kennis op diverse terreinen in de openbare ruimte zoals water en riolering, wegen, technische infra/bebording, groen, mobiliteit, schoon en burgerparticipatie en vertaalt beleid naar beheerplannen.

 

De vakspecialist is primair een adviseur op zijn betreffende vakgebied en een vraagbaak voor met name de regisseurs, wijkbeheerders en unitleiders. Zij zijn bekend met de juridische- en beleidskaders en brengen die zo nodig onder de aandacht.

 

Arbeidsvoorwaarden
Wij bieden je:
• Een functie van 36 uur in een open en ambitieuze organisatie, met volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
• Een salaris van minimaal € 2.040,- (schaal 7) en maximaal € 3.376,- bruto per maand (schaal 8) bij een 36-urige werkweek.
• Een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket met een vrij besteedbaar budget (IKB) bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget, inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering, besteedt.

We bieden je een afwisselend takenpakket met eigen verantwoordelijkheden, met kansen om je te ontwikkelen, waarin je dagelijks van betekenis bent voor inwoners van Apeldoorn en voor collega's, in een hecht en collegiaal team waarin we voor elkaar klaar staan.

Contact

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Erwin Knijnenburg, teammanager via telefoonnummer (06) 52 47 58 35.

Solliciteren? Reageren op deze vacature kan alleen via de solliciteer button op onze website: https://www.apeldoorn.nl/ter/vacature-inhoud?vac=2315

 

In verband met het digitale proces kunnen wij te laat binnengekomen reacties of op een andere manier ingediende sollicitaties niet meenemen in de procedure. Wij zien je reactie graag uiterlijk 23 april tegemoet.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2018 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.