Geo-marketing met Google Maps-licentie

maandag 27 maart 2017 Nettie Bakker 242x gelezen

Jeffrey Benning, Locationconsultant Google Maps, Localyse:
Jeffrey Benning, Locationconsultant Google Maps, Localyse Utrecht en Edegem

Jeffrey Benning, Locationconsultant Google Maps, Localyse Utrecht en Edegem

‘Een standaard routeplanner geleidt retailklanten niet per se via de meest aantrekkelijke (uitstraling) of meest comfortabele route (parkeergelegenheid). Zelfs zie je bezoekersstromen soms onveilige routes kiezen: dan wil je ze als wegbeheerder liever door een winkelstraat geleiden, dan door een woonstraat. Zo zou Roermond mensen vanaf het station op weg naar de Designer Outlet liever door de binnenstad later lopen: bijna dezelfde afstand, veel aantrekkelijker voor bezoekers en positief voor binnenstadondernemers.’

Dat kan. Sinds een jaar is het mogelijk om met Google Maps vanuit een eigen omgeving (app of weblink) speciale voorkeursroutes aan te geven in een stad, naar een winkel of onderneming, tot aan de gewenste ingang van een gebouw. Wij leveren hiervoor de benodigde licenties in de Benelux. We verzorgen hierover ook workshops omdat er nog weinig ervaring en expertise over is. Bovendien zijn alle mogelijkheden nog lang niet uitgenut om te komen tot frictieloos stadsbezoek.

Met ‘Google Maps-op-maat’ zijn niet alleen voorkeursroutes via auto, fiets, te voet of met OV te tonen, maar ook de reistijden op deze routes of het aantal vrije plaatsen in de dichtstbijzijnde parkeergarages. Binnenkort lanceren we een nieuwe tool –op basis van gebruikerswensen- waarmee we nog een stap verder gaan: retailers kunnen bereikbaarheidsgegevens bewaken, opslaan en visualiseren. Voor deze tool werken we samen met T4Technology. Zo kunnen ondernemer en wegbeheerder ook aan geo-marketing doen.'

Meer informatie: http://localyse.eu/#

Inhoud laatste dossier

De verkeerskundige

Naar alle eerdere dossiers

Meer artikelen over Wegontwerp

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

  • Wegontwerp voor Dummies. Dummies? Voor het ontwerpen en aanleggen van wegen bestaan richtlijnen en aanbevelingen. Toch kom ik als Dummy-weggebruiker in de praktijk regelmatig situaties tegen waarbij ik niet...
  • Verkeersmaatregelen voor mens of richtlijn? Dit artikel is het eerste in een reeks onderzoeksartikelen die in opdracht van Korbee & Hovelynck en Van Rens mobiliteit worden uitgevoerd naar de mogelijkheden om...
  • Human Factors versus richtlijnen: Niet blindvaren In een eerdere blog heb ik betoogd dat richtlijnen niet ‘heilig’ zijn. Je moet er zelfs van afwijken als dat tot betere situaties leidt, maar dat gebeurt zelden.
  • Terechte kritiek op MKBA-methodiek Onderstaand artikel is gebaseerd op de paper ‘ Maken individuen als consument en burger een andere afweging tussen verkeersveiligheid en reistijd ?’ die werd gepresenteerd...
  • Met de fiets van Lier naar Amsterdam 'De laatste week van augustus fietste ik met vrouw en twee kinderen van 11 en 13 jaar oud van Lier naar Amsterdam (via Breda, Dordrecht en Gouda). We vertrokken maandag,...

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.