DOVA heeft een nieuwe directeur: Jan van Selm

dinsdag 30 januari 2018 Guus Puylaert 0 reacties 148x gelezen

Jan van Selm (56) wordt per 1 februari de nieuwe directeur van DOVA (Decentrale Openbaar Vervoer Autoriteiten). Hij volgt René Meijer op, die met pensioen gaat. Meijer leidde het samenwerkingsverband DOVA sinds de oprichting in 2015. 

Jan van Selm, DOVA

Jan van Selm, DOVA

DOVA (Decentrale Openbaar Vervoer Autoriteiten) had in René Meijer een directeur met veel ov- en mobiliteitservaring. Voordat hij bij DOVA aan de slag ging, was hij directeur van SKVV (Samenwerkende Kaderwetgebieden Verkeer en Vervoer) en had hij managementfuncties bij het OV-bureau Randstad en de gemeenten Rotterdam, Alkmaar en Amsterdam. 

Van Selm was hiervoor negen jaar lang directeur van OV-bureau Groningen Drenthe en voor die tijd vervulde hij managementfuncties bij het toenmalige ministerie van Verkeer en Waterstaat, de provincie Flevoland en het Centrum Vernieuwing OV. In de jaren ’90 was hij betrokken bij de ontwikkeling van de Wet Personenvervoer.

 

Over DOVA

DOVA is een samenwerkingsverband van de twaalf provincies, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en Vervoerregio Amsterdam. Zij houden zich samen met de sectorpartners bezig met landelijke thema’s als ov-betalen, ov-aanboddata, open ov-informatie, sociale veiligheid in het ov, ketenmobiliteit/Mobility as a Service (MaaS) en landelijke ov-tarieven, producten en ov-indices,. De sectorpartners van DOVA zijn vervoerbedrijven, ov-consumentenorganisaties en de rijksoverheid.

Samenwerkingsverband DOVA is gehuisvest in de Utrechtse locatie van mobiliteitskennisplatform CROW. Het deelt daar zijn werklocatie met Kennisplatform Verkeer en Vervoer (CROW-KpVV), het Nationaal Datawarehouse OV (CROW-NDOV) en het fietsstimuleringsprogramma ‘Tour de Force’. De gedeelde huisvesting draagt bij aan de synergie tussen de mobiliteitsprogramma’s van de decentrale overheden.

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.