Hoe breed is het vakgebied?

woensdag 8 oktober 2014 9 reacties 445x gelezen

Ruben Loendersloot van Loendersloot Advies heeft een eerste opzet gemaakt om de reikwijdte van het vakgebied verkeerskunde in beeld te brengen. Is het volgens u compleet? Mist er iets? Moet er iets weg?
Klik hier voor een grotere afbeelding.

Reacties

Reacties

Bertus van Lubek 19/01/2015 09:53

Ik mis in het overzicht ook de politie, die in het kader van artikel 24 BABW ook een rol speelt in de verkeerskunde, zeker wanner het gaat on handhaafbaarheid. ook kunnen zij veel praktijkervaring inbrengen

Giovanni Huisken 18/01/2015 21:43

Ik mis de UTwente die voor een belangrijke stroom WO-verkeerskundigen zorgt. Tevens zie ik geen blok met 'overheid', die mag hier ook zeker niet ontbreken.

Frans Janssens 16/01/2015 21:46

Goed idee!!,wellicht onder Instituties vermelden: SWOV-TNO en RLi ?

Ruud de bruin 15/01/2015 17:27

KPVV is geïntegreerd binnen CROW en kan zodoende vervallen.

Myra Haffmans 05/12/2014 11:08

Goed en leuk idee mind map verkeerskunde!

Ontwerp kun je nog aanvullen met stedenbouw, landschapsontwerp en ruimtelijke ordening.
En verkeersgedrag/verkeerspsychologie verdient ook een plek.

Frans Heijnis 10/11/2014 16:31

Een mooie, complete mind map. Een aantal suggesties: bij 'Ontwerp' lijntje doortrekken naar 'Vergevingsgezind' en bij 'Beleid' het lijntje doortrekken naar 'Verkeersveiligheid'

Laurent Theunissen 17/10/2014 15:25

Welke plek krijgen de maatschappelijke organisaties (ANWB, Fietsersbond, VVN)?

Hemmo Hemmes 10/10/2014 16:49

Bij de onderdelen', zou ik 'evaluatie' of 'feedback' toevoegen. Dan is de PDCA-cirkel weer gesloten.

Sander Korver 09/10/2014 21:14

'advieswereld' zou je kunnen vertakken in
- grote bureau's
- kleine bureau's
- zzp'ers
- netwerken

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

blog

Artikelen 1 tot 10 van 175

1 2 3 4 5 6

  • Herbouw bruggen A27 in beton is een gemiste kans Herbouw bruggen A27 in beton is een gemiste kans De Merwedebrug, de Hagesteinsebrug en de Keizersveerbrug op de A27 worden helemaal vervangen. De ‘beste realisatiestrategie’ is volgens demissionair minister Schultz om in beton... 31 maart Rob van der Waal
  • Beste lezer, bent u klaar voor Mobility as a Service (MaaS)? Beste lezer, bent u klaar voor Mobility as a Service (MaaS)? ‘Wie is de grote winnaar van de verkiezingen? Is er een verassende winnaar? Als u dit artikel leest, kunt u antwoord geven op deze vragen, maar op moment van schrijven is de... 31 maart Robin Huizenga
  • Geestverruiming Geestverruiming ‘Ik zit noodgedwongen even thuis. Medisch gevalletje. Niets ernstigs, maar wel erg vervelend. Iets waar knappe koppen gelukkig wat aan konden doen. Ik kom er zo op terug. Het... 31 maart Dominik van Lankeren
  • To pay or not to pay To pay or not to pay Net voor de verkiezingen doemt het R² -woord weer op. De economie trekt weer fors aan. Dat is natuurlijk heel mooi. Maar aan het exponentiële verband tussen de groei van de... 31 maart Ed Graumans
  • Is de snorfiets wel de boosdoener? Is de snorfiets wel de boosdoener? Snorfietsen zijn populair. Je mag er zonder helm mee op het fietspad rijden, gratis parkeren op de stoep en bij aankomst op je bestemming ben je niet bezweet en je haar zit nog... 17 februari Berry den Brinker
  • Human Factors versus richtlijnen: Niet blindvaren Human Factors versus richtlijnen: Niet blindvaren In een eerdere blog heb ik betoogd dat richtlijnen niet ‘heilig’ zijn. Je moet er zelfs van afwijken als dat tot betere situaties leidt, maar dat gebeurt zelden. 16 februari Herbert Korbee
  • Op weg naar 2017 Op weg naar 2017 De laatste week van het jaar staat traditiegetrouw in het teken van terugblikken. Wat heeft 2016 op het gebied van mobiliteit gebracht? Veel moois... 30 december Gerard Tertoolen
  • Treinreistijd: waardevolle tijd Treinreistijd: waardevolle tijd ‘In Nederland werd vorig jaar in totaal 220 miljoen uur met treinen van NS gereisd. Dit is inclusief de overstaptijd op het station. ‘Reistijd is verloren tijd’, wordt vaak... 23 december Pim Warffemius, onderzoeker bij KiM
  • Hoe maakt de stad goed gebruik van mobiliteitsinnovaties? Hoe maakt de stad goed gebruik van mobiliteitsinnovaties? ‘De komende jaren zullen veel gemeenten hun gemeentelijk verkeers- en vervoerplannen, GVVP’s, actualiseren. De gebruiksduur ervan is vaak langer dan we aanvankelijk dachten.... 23 december Johan Diepens, directeur Mobycon
  • Slimme ov-reisinformatie: de veiligheidsspeld van de 21 e eeuw? Slimme ov-reisinformatie: de veiligheidsspeld van de 21 e eeuw? Fons Savelberg van het KiM over innovaties waar mensen veel voordeel van genoten en genieten. Over innovaties waar niet erg hoge investeringskosten mee gemoeid zijn... 17 november Fons Savelberg, KiM

Artikelen 1 tot 10 van 175

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2017 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.