Hoe breed is het vakgebied?

woensdag 8 oktober 2014 9 reacties 515x gelezen

Ruben Loendersloot van Loendersloot Advies heeft een eerste opzet gemaakt om de reikwijdte van het vakgebied verkeerskunde in beeld te brengen. Is het volgens u compleet? Mist er iets? Moet er iets weg?
Klik hier voor een grotere afbeelding.

Reacties

Reacties

Bertus van Lubek 19/01/2015 09:53

Ik mis in het overzicht ook de politie, die in het kader van artikel 24 BABW ook een rol speelt in de verkeerskunde, zeker wanner het gaat on handhaafbaarheid. ook kunnen zij veel praktijkervaring inbrengen

Giovanni Huisken 18/01/2015 21:43

Ik mis de UTwente die voor een belangrijke stroom WO-verkeerskundigen zorgt. Tevens zie ik geen blok met 'overheid', die mag hier ook zeker niet ontbreken.

Frans Janssens 16/01/2015 21:46

Goed idee!!,wellicht onder Instituties vermelden: SWOV-TNO en RLi ?

Ruud de bruin 15/01/2015 17:27

KPVV is geïntegreerd binnen CROW en kan zodoende vervallen.

Myra Haffmans 05/12/2014 11:08

Goed en leuk idee mind map verkeerskunde!

Ontwerp kun je nog aanvullen met stedenbouw, landschapsontwerp en ruimtelijke ordening.
En verkeersgedrag/verkeerspsychologie verdient ook een plek.

Frans Heijnis 10/11/2014 16:31

Een mooie, complete mind map. Een aantal suggesties: bij 'Ontwerp' lijntje doortrekken naar 'Vergevingsgezind' en bij 'Beleid' het lijntje doortrekken naar 'Verkeersveiligheid'

Laurent Theunissen 17/10/2014 15:25

Welke plek krijgen de maatschappelijke organisaties (ANWB, Fietsersbond, VVN)?

Hemmo Hemmes 10/10/2014 16:49

Bij de onderdelen', zou ik 'evaluatie' of 'feedback' toevoegen. Dan is de PDCA-cirkel weer gesloten.

Sander Korver 09/10/2014 21:14

'advieswereld' zou je kunnen vertakken in
- grote bureau's
- kleine bureau's
- zzp'ers
- netwerken

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

blog

Artikelen 1 tot 10 van 187

1 2 3 4 5 6

  • Maximaal 30 km/uur in de binnenstad, dat is pas duurzaam veilig Maximaal 30 km/uur in de binnenstad, dat is pas duurzaam veilig ‘Volgens mij moet de Duurzaam Veilig-theorie op de schop. De theorie wordt als het om ongevallen met fietsers en voetgangers gaat niet gesteund door dalende cijfers,... 24 augustus Berry den Brinker
  • Automatisch de toekomst in? Automatisch de toekomst in? Naar de maan…, naar Mars…, geen files…? Mijn opa zei altijd: ‘Op de maan komen ze nooit’. Hij heeft geen gelijk gekregen en helaas heeft hij het ook niet mogen meemaken.' 24 augustus Ed Graumans, bureau 'Met Graumans'
  • De sleutel voor effectief mobiliteitsbeleid De sleutel voor effectief mobiliteitsbeleid ‘Het is u vast niet ontgaan. De bereikbaarheid en leefbaarheid van ons kikkerlandje staan onder druk. De crisistijden zijn achter de rug en op steeds meer plekken loopt het vol.... 24 augustus Steven van Eijck
  • Sharing is niet altijd caring Sharing is niet altijd caring ‘Er is een opmars gaande van deelfietsen in Nederland en tegelijkertijd groeit de kritiek op deze ontwikkeling.Dit was de strekking van een recent artikel in de Volkskrant. In... 24 augustus Bas Schilder
  • Vormgeving 12 nieuwe verkeersborden kan beter Vormgeving 12 nieuwe verkeersborden kan beter Vanaf 1 juli 2017 zijn er  14 nieuwe verkeersborden  toegevoegd aan bijlage 1 van de RVV 1990. Maar geven die borden nu de gewenste duidelijkheid? En komt de vorm en... 15 augustus Peter Veringmeier, Veringmeier...
  • De ontwikkeling van MaaS: enkele vraagtekens voor de discussie De ontwikkeling van MaaS: enkele vraagtekens voor de discussie Het onderstaande artikel vormt een inbreng op de discussie over Mobility as a Service, in reactie op het artikel van Richard Hoving van het Amsterdam Economic Board,... 3 juli Jochem Floor, CarShareXL
  • Naar een slimme, veilige en comfortabele openbare ruimte Naar een slimme, veilige en comfortabele openbare ruimte " Door de handen ineen te slaan kan Nederland binnen een beperkt aantal jaren het modernste land ter wereld zijn op het gebied van bewegwijzering en verkeersveiligheid. De... 2 juni Jacques Goddijn, directeur HR Groep
  • Moet ik ook maar een hobby verzinnen voor in de auto? Moet ik ook maar een hobby verzinnen voor in de auto? "Na een drukke werkdag ga ik weer voldaan op weg naar huis. Bij Amsterdam springen de matrixborden aan en kom ik vroegtijdig tot stilstand. Minuten later ben ik slechts... 2 juni Robin Huizenga, PTV Group
  • Wegontwerp voor Dummies. Dummies? Wegontwerp voor Dummies. Dummies? Voor het ontwerpen en aanleggen van wegen bestaan richtlijnen en aanbevelingen. Toch kom ik als Dummy-weggebruiker in de praktijk regelmatig situaties tegen waarbij ik niet... 2 juni Cees Wildervanck, verkeerspsycholoog*
  • Verwachtingspatronen bij autodelen Verwachtingspatronen bij autodelen Deze blog is een reactie op de blog van Walther Ploos van Amstel: ‘ Elektrische deelauto’s: vanzelfsprekend, toch? ’ Lees hier het artikel dat gaat over de publicatie... 28 mei Jochem Floor, CarshareXL

Artikelen 1 tot 10 van 187

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2017 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.