Beheerder Verkeerskundige - gemeente Arnhem

dinsdag 3 april 2018 179x gelezen

Bedrijf

Gemeente Arnhem

Locatie

Arnhem

Functieomschrijving

Organisatie-informatie

Het cluster openbare ruimte richt zich op het beheer en onderhoud van de openbare ruimte in Arnhem.

 

De taak: Arnhem schoon, heel en veilig houden.

 

Het cluster Openbare ruimte bestaat uit 7 afdelingen te weten, Projectleiding en Directievoering, Ontwerp, Programmeren, Beheer, Wijkonderhoud, Stedelijk onderhoud en Vergunning en Handhaving.

 

Beheer
In de afdeling Beheer zitten de vakbeheerders. De vakgroep Verkeer is verantwoordelijk voor de meerjarige beheersvraagstukken m.b.t. verkeer, verkeersontwerp, parkeren en het weggebruik. Tevens levert de vakgroep input v.w.b. het verkeersaspect in projecten in de openbare ruimte en toetst zij het resultaat. Het draait hierbij specifiek om de functie en het gebruik.

De gemeente-brede inzet van 'Van Wijken Weten' heeft groot effect op de vakgroep Verkeer. De diverse verkeersaspecten zijn voor burgers dermate van belang dat de verkeerskundigen veel vragen en wensen krijgen uit de wijken. Deze nemen een groot deel van het werk in beslag.

 

De verkeerskundige heeft een adviserende rol t.o.v. de wijkteams en is hierin de opdrachtnemer.

 

De verkeerskundig beheerder bij de afdeling beheer is belast met het feitelijk functioneel beheer van (een deel van) het Arnhems wegennet.

 

Kernwaarden daarin zijn veiligheid en bereikbaarheid.

 

Hij/zij is aanspreekpunt voor verkeerszaken in de bestaande openbare ruimte, toetst plannen voor aanpassing van of realisatie van nieuwe openbare ruimte, is in staat functionele problemen te analyseren en met een oplossing te komen.

 

Daarnaast is hij/zij binnen de teams leefomgeving in staat begrip te krijgen voor verkeerskundige uitgangspunten.

 

Hij/zij heeft een belangrijke adviserende rol richting de wijken en weet daarbij functionaliteit, veiligheid en leefbaarheid goed te combineren.

 

Ook speelt hij/zij een rol in het beheer van verkeersdata en bijkomende zaken op de afdeling.

Profiel kandidaat

Functie-inhoud

• Dagelijks aanspreekpunt voor verkeerskundige zaken in zijn/haar wijk;

• Analyseren van meldingen en waarnemingen uit o.a. de wijken;

• Adviseren over mogelijke oplossingsrichtingen, en het mede nader uitwerken hiervan;

• Adviseur voor verkeerskundige vraagstukken op wijkniveau: parkeren en stallen, fietsen, lopen, bereikbaarheid en toegankelijkheid;

• Schakel tussen team leefomgeving, de fysieke beheerders en de uitvoerende onderdelen;

• Afhandeling van meldingen uit het zaaksysteem in het geval deze verkeerskundige consequenties hebben en niet door Stedelijk Onderhoud zijn af te handelen binnen de kaders. Waar nodig wordt het wijkteam LO betrokken;

• Het toetsen van plannen op verkeerskundige aspecten;

• Het mede beheren en actualiseren van beschikbare data van verkeer gerelateerde zaken;

• Opstellen van overzichten en rapportages;

• Projecten openbare ruimte: input verzorgen bij het opstellen van het verkeerskundig programma van eisen en uitgangspunten, gesprekspartner (verkeerskundig) ontwerper. • Opstellen en beheren van het wijkverkeersplan als onderdeel van de gebiedsplannen;

• Bijdragen aan het Jaarprogramma Cluster Openbare Ruimte;

• Een rol in een deel van de overige verkeerskundige beheertaken van de afdeling en de doorontwikkeling daarvan.

 

Nadere voorwaarden (eis)

• HBO werk- en denkniveau, zowel verkeerstechnisch als verkeerskundig gerelateerd;

• Aantoonbare werkervaring in toets- en beheerskundige zaken;

• Gis- kennis en kennis van CAD tekenen (bij voorkeur microstation)

• Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
Communicatief goed onderlegd, bereid goed samen te werken met bewoners en te adviseren;

• Goed kunnen bewegen en schakelen tussen een zakelijke en ambtelijke wereld;

• In bezit van rijbewijs B;

• Flexibiliteit en initiatiefrijkheid;

• Kunnen werken in teamverband.

 

Verder vragen we

• Inzicht in en ervaring met geautomatiseerde administratieve systemen;

• Ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking;

• Géén 9-5 mentaliteit; • Goed kunnen bewegen en schakelen tussen een zakelijke en ambtelijke wereld.

 

We zijn op zoek naar (het liefst) een jonge collega die complementair is in ons team. Persoonlijke kwaliteiten zijn dan initiatief nemen, kritische vragen stellen en nieuwe ideeën genereren. Iemand die nieuwsgierig is, kan relativeren, inlevingsvermogen heeft en flexibel kan zijn in het meedenken van oplossingen. Het is iemand die goed kan verbinden met een luisterende oor in verschillende rollen.

Aanvullende informatie

Arbeidsvoorwaarden

De functie is ingeschaald op schaal 9. Afhankelijk van opleiding en ervaring aanloopschaal 8, minimaal € 2.335, - bruto en maximaal schaal 9 € 3.805, - bruto per maand, op basis van een 36 urige werkweek. (Salarispeil 1 januari 2018).

 

Wij bieden een boeiende en dynamische werkomgeving met de nodige doorgroeimogelijkheden. Verder is het een team dat zich nog moet doorontwikkelen en waarin je samen kunt gaan optrekken. Het doen van een assessment kan een onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Contact

Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Irene Pielich, hoofd van de afdeling beheer, per mail via irene.pielich@arnhem.nl of telefonisch via nummer 026-3772469.

 

Informatie over de procedure kan worden ingewonnen bij Harry Vleeming, P&O-adviseur, per mail via harry.vleeming@arnhem.nl  of telefonisch via nummer 026-3774262. Interesse?

 

Solliciteren kan tot en met 23 april 2018. Acquisitie op deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2018 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.