Adviseur Verkeer en Vervoer - gemeente Almere

vrijdag 29 september 2017 332x gelezen

Bedrijf

Gemeente Almere

Locatie

Almere

Functieomschrijving

De werkomgeving

Almere groeit hard. Het aantal inwoners van Almere bedraagt inmiddels meer dan 200.000. De gemeente heeft de opgave om Almere tot een evenwichtige, veelzijdige en aantrekkelijke stad te maken met veel aandacht voor groen, water, voorzieningen, werkgelegenheid en mobiliteit. Komende jaren groeit Almere door tot een stad met 250.000 inwoners en waarschijnlijk meer.

 

De actuele uitdagingen laten zich binnen domein van de ruimtelijke ontwikkeling samenvatten in vier strategische lijnen:

1. De transitie van een 'Garden City' naar een 'Growing Green City'.

2. Een schaalsprong op drie terreinen: infrastructuur, verstedelijking (wonen, werken en recreëren) en ecologie.

3. Bijdragen aan de 'Stad van pionieren en initiatieven'.

4. Goed rentmeesterschap ('best in class').

 

De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Mobiliteit (ROM) werkt aan ruimtelijke vraagstukken. Binnen ROM houdt het team Verkeer en Vervoer zich bezig met verkeer- en vervoervraagstukken, verkeersmodellen en monitoring en is opdrachtgever voor de concessie busvervoer Almere. Het team werkt zowel aan stedelijke als regionale/landelijke mobiliteitsvraagstukken. Denk bij regionale/landelijke vraagstukken aan de opwaardering van het station(sgebied) Almere Centrum, de bereikbaarheid van de oostkant van de Amsterdamse en frequentieverhoging en versnelling van de treinen van en naar Amsterdam.

 

De functie

  • Adviseert de afdeling, de directie en het bestuur over de ontwikkelingen, opgaven en strategische positionering op het gebied van mobiliteit, met twee aandachtsgebieden, te weten verkeersveiligheid en regionale mobiliteit.
  • Is aanspreekpunt voor verkeersveiligheid voor in- en externe partijen en stelt daarvoor jaarlijks een uitvoeringsplan op en voert dat vervolgens ook uit.
  • Participeert in projectgroepen en overleggen over mobiliteitsstudies en -beleid van onder andere Metropoolregio Amsterdam, Provincie Flevoland, Ministerie van IenM, ProRail en NS.
  • Draagt bij aan de mobiliteitsparagrafen in beleidsnota’s zoals ruimtelijke visies (denk aan bestemmingsplannen, omgevingsvisie, omgevingsplan) en regionale plannen.

Profiel kandidaat

Wie ben je?

Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau op het gebied van mobiliteit, ruimtelijke ordening of vergelijkbaar en hebt het volgende profiel:

  • Een sterk analytisch vermogen gecombineerd met goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • Strategisch inzicht en handelen om in regionaal verband de belangen van Almere te behartigen;
  • Inzicht in en gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Houdt van aanpakken en in staat de agenda van verkeersveiligheid zelfstandig uit te voeren;
  • Het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te kunnen werken met in- en externe partners;
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring als verkeerskundige of (verkeers)planoloog bij een gemeente, regionaal samenwerkingsverband, adviesbureau, Rijkswaterstaat of een provincie.

 

We zoeken een persoon met de volgende competenties: omgevingssensitief, analytisch, creatief, resultaatgericht en je hebt visie. Verder bent je goed in samenwerken en kun je je werk plannen en organiseren.

Aanvullende informatie

Wat we je bieden is een verantwoordelijke, veelzijdige en uitdagende baan met de nodige persoonlijke ontplooiingskansen in een dynamische organisatie. Je salaris bedraagt - afhankelijk van opleiding en ervaring - max. 4.430 euro (schaal 10A) bij een 36-urige werkweek, aanstelling in 11 is mogelijk, afhankelijk van kennis en ervaring.

 

Daarnaast kent de gemeente Almere uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en investeren wij graag in je persoonlijke ontwikkeling. Deze secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan uit onder andere  opname in het ABP-pensioenfonds en per 1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wilt laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

 

De gemeente Almere probeert arbeidsmarktdiscriminatie tegen te gaan en een personeelsbestand te laten ontstaan dat een betere afspiegeling van de stad vormt. Daarom is op 1 juni 2017 een pilot gestart met Anoniem Solliciteren voor externe sollicitanten. Dat betekent dat voor een eerste selectie gekeken wordt naar wat iemand kan en niet naar wat iemand is. Dat betekent ook dat in uw brief en cv persoonlijke kenmerken onleesbaar worden gemaakt.

Contact

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Esther van Garderen, adjunct-manager Ruimtelijke Ontwikkeling en Mobiliteit, telefoon 06-52 78 38 94.

 

Je sollicitatie op vacaturenummer 2017.152 ontvangen we uiterlijk zondag 22 oktober via ons digitale sollicitatieformulier.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2017 verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.